2 צפייה בגלריה
מרכז פרס לשלום וחדשנות
מרכז פרס לשלום וחדשנות
מרכז פרס לשלום וחדשנות
(צילום: מרכז פרס לשלום וחדשנות)
לפני סיום ביקורו הראשון בישראל כנשיא, ג'ו ביידן הכריז על מענק של יותר משני מילון דולר למשך שלוש שנים עבור פרויקט רפואי שבו יוכשרו רופאים ישראלים ופלסטינים יחד כחלק מפרויקט של מרכז פרס לשלום ולחדשנות.
המענק, שיועבר דרך הסוכנות האמריקנית לפיתוח בינלאומי וקרן השותפות לשלום MEPPA, יממן שיתופי פעולה בין כ-300 רופאים מישראל ומהרשות הפלסטינית שיעברו הכשרות משותפות ויחלקו ידע מקצועי כדי להתמודד עם אתגרי הבריאות השונים, על-מנת "לבנות אמון בין האוכלוסיות ולקדם את האפשרות לשלום באזור", כפי שנכתב.

ביקור הנשיא - כתבות נוספות

עוד ב-2016 אירח הנשיא התשיעי את ביידן במרכז שנבנה ביפו למשחק כדורגל בין ילדות יהודיות וערביות. המרכז פועל כבר יותר מ-25 שנים בבניית שיתופי פעולה, בהם הצמדת מנטורים בכירים מישראל לרופאים פלסטינים מצטיינים, שמצטרפים לבתי חולים מארחים ובסיום הכשרתם חוזרים לרשות הפלסטינים כדי לקדם את מערכת הבריאות המקומית.
2 צפייה בגלריה
טקס פתיחת אירועי המכביה
טקס פתיחת אירועי המכביה
יממן את הפרויקט מכספי הממשל. ג'ו ביידן
(צילום: לע"מ)
"המענק הנדיב של ממשל ביידן מעיד על חשיבות פעילותו של מרכז פרס לשלום ולחדשנות שנעשית לאור חזונו ומורשתו של שמעון פרס, שכל חייו דאג לחבר בין אנשים, ולבנות גשרים של אמון ושיתופי פעולה בין שני העמים", אמר יו"ר המרכז חמי פרס, בנו של הנשיא התשיעי. "מגפת הקורונה הוכיחה לנו שמחלות לא נבלמות בגבולות, ופגיעתן בבני אנוש שווה - ללא אבחנה בין דתות, לאום, רקע אתני או מגדר".