2 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ בתדרוך עיתונאים בנושא חיסון נגד פוליו
ניצן הורוביץ בתדרוך עיתונאים בנושא חיסון נגד פוליו
ניצן הורוביץ בתדרוך עיתונאים בנושא חיסון נגד פוליו
(צילום: מוטי קמחי)
שר הבריאות ניצן הורוביץ סיכם עם מנכ"ל משרדו, פרופ' נחמן אש ובכירי המשרד ד"ר אלרעי-פרייס ופרופ' סלמאן זרקא שחובת עטיית המסכות בטיסות הבינלאומיות תוסר ב-23 במאי. לפני כחודש בוטלה חובת עטיית המסכות בחללים סגורים, אחרי כמעט שנה. החריגים היו בתי חולים, בתי אבות טיסות בינלאומיות - שכעת גם הן יורדות מהרשימה.
אמש מסרו במשרד הבריאות כי מלבד ישראלים שחוזרים מחו"ל, גם תיירים שמגיעים לארץ לא יידרשו לבדיקת PCR או אנטיגן בטרם עלייתם למטוס מיום שבת. ההנחיה החדשה תחול גם על המעברים היבשתיים והימיים, וכן תבוטל החובה להיבדק לפני הפלגות נופש מישראל. עם זאת, הנוסעים עדיין יידרשו למלא הצהרת נוסע נדרש לפני עלייה לטיסה או לכלי שיט.
2 צפייה בגלריה
הנוסעים שנחתו ממינסק בנתב"ג
הנוסעים שנחתו ממינסק בנתב"ג
נוסעים שנחתו ממינסק בנתב"ג
(צילום: מוטי קמחי)
אמש נודע ל-ynet כי ביטול מגבלת הקורונה האחרונה, הבידודים לנדבקים בנגיף, עלה לדיון בשבועיים האחרונים במשרד הבריאות. ההערכה מצד גורמי המקצוע היא שאם מספר המאומתים היומי יירד למאות מאומתים ביום ויישאר יציב – המהלך יקודם ביתר שאת.
במקביל, בכירים במערכת הבריאות קוראים לביטול הבידודים, אך שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש טרם גיבשו עמדה בנושא. לפי גורמים במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד, צפויה להתנגד לביטול הבידודים.
לפי הנחיות משרד הבריאות, כרגע כלל המאומתים לקורונה נדרשים לבידוד של חמישה ימים לפחות, ללא קשר למצבם החיסוני. ההנחיות כיום הן שיש לבצע בדיקת קורונה ביתית ביום הרביעי והחמישי לבידוד, ואם התוצאה של שתי הבדיקות שלילית, ניתן לצאת מהבידוד. במקרה שהתוצאה עדיין חיובית, יש להשלים שבעה ימי בידוד. בפועל, נגיף הקורונה הוא היחידי שמחייב בידוד שתחום בזמן.