השר טרופר בריאיון לאולפן ynet: "לא להיכנס להיסטריה"
(צילום: טל שמעוני, שמוליק דודפור)

שר התרבות מביע התנגדות נחרצת להגבלות באירועי חנוכה, אך יש מי שבוחרים מיוזמתם לשנות את התוכניות ברגע האחרון - בשל גילוי זן אומיקרון החדש - והחשש מהתפרצות מחודשת של הנגיף. בשנה שעברה ראו בנות משפחת פרי מנהריה, מיה (10) ואמה (7), את הפסטיגל במסך המחשב. לפני שנתיים נסעו להופעה החיה, ואילו השנה, לנוכח החשש מפני התפשטות מחודשת של נגיף קורונה, החליטו בני המשפחה לוותר על המופע. "הייתה הרבה התלבטות מלכתחילה, בגלל ההתכנסות והצפיפות", הסבירה האם שירן.

הזן החדש שמדאיג את העולם - כתבות נוספות

"האירועים של הימים האחרונים, והחשש מפני הגל הנוסף הכריעו את הכף. עשינו פגישה משפחתית והחלטנו לבטל ולא לנסוע לפסטיגל השנה. עשינו ממש מפגש של שיח עם הילדות, מה יותר חשוב, לראות את הכוכבים על הבמה או לשמור על עצמנו. גם בעלי, שחר, ואני ביטלנו נסיעה מתוכננת לווינה, בגלל הסגר באוסטריה", סיפרה.
2 צפייה בגלריה
משפחת נאמן פרי מנהריה, ביטלו נסיעה לפסטיגל ולוינה
משפחת נאמן פרי מנהריה, ביטלו נסיעה לפסטיגל ולוינה
משפחת פרי מנהריה, ביטלו את הכרטיסים לפסטיגל ולווינה

בני המשפחה החליטו לנצל את ההזדמנות ולהפוך את ערבי החנוכה לחג משפחתי. "חוזרים קצת למקורות, להיות ביחד כמשפחה", הסבירה פרי.
רעיה חג'אג', אם לשלושה מנתניה, קנתה כבר לפני מספר שבועות כרטיסים למופעי חנוכה על מנת להבטיח ששני ילדיה הגדולים יוכלו ליהנות ממופעי החג. ילדיה, לעומת אלה של משפחת פרי, לא שינו את התוכניות ובשבוע הקרוב יילכו השניים לשני מופעים בהיכל התרבות בנתניה, ובשבוע הבא הם יצפינו עד לחיפה לצפות בפסטיגל.
"אני לא חוששת. נעשה בדיקות בבית לילדים לפני המופעים. אני לא רואה סיבה לחשוש מהווריאנט החדש, כל כמה חודשים יוצא וריאנט חדש. הקורונה פה כבר מעל שנתיים, ניאלץ לחיות לצידה, וכן נמשיך ללכת להצגות ולמופעים לפי ההנחיות", הסבירה חג'אג'.
לדבריה, היא לא תבטל את התוכניות שנקבעו מראש מחשש להידבק בנגיף. "אומרים תמיד שילדים לא מקבלים את המחלה קשה, אז אין שינוי בתוכניות", ציינה. מי שתיקח את הילדים למופעים תהיה סבתם, ויאולטה גברילוב, שאומרת: "אני לא חוששת. למה, בקניון אין חשש שהם יידבקו? בגן או בכל מקום אחר אין חשש שיידבקו? הווריאנט החדש אולי מפחיד אבל לא צריך לסגור את הילדים בבית ולמנוע מהם לחגוג את החג שהוא בעיקר לילדים. הקורונה פה, אנחנו צריכים להיזהר להקפיד על ההנחיות ולחיות עם הווירוס הזה".
2 צפייה בגלריה
קירל בפסטיגל
קירל בפסטיגל
רבים לא ישנו את התוכניות. "המופעים מתקיימים תחת הנחיות מחמירות"
(צילום: באדיבות סולן הפקות,gettyimages,רויטרס)
שרון מחיפה הזמינה כרטיסים לה ולנכדתה בת השנתיים וחצי להצגה "מותק של פסטיגל". "בימים האחרונים, עם הפרסומים על הווריאנט החדש, עלו המחשבות וההתלבטות כרגע אם 'להסתכן' או שעדיף לוותר כי הבריאות קודמת לכל, בכל זאת - המון ילדים יהיו ואולי אנשים לא מחוסנים. משנה זהירות מתבקשת בתקופה הזו. הגבלות לדעתי צריכות להיות על אלו שמתנגדים לחיסון".
שר התרבות והספורט חילי טרופר אמר אמש (שבת) במשדר המיוחד של אולפן ynet כי הוא מתנגד לסגירת המופעים בימי החנוכה, וטען כי משרד הבריאות תומך בעמדתו. לפני כניסתו לקריה בתל אביב, שם כונס קבינט הקורונה, אמר: "אנחנו נוקטים עמדה זהירה וההגבלות הראשונות צריכות להיות בנתב"ג". לדבריו, "אנחנו לא רוצים לפגוע בפרנסה של אנשים ובילדים שכבר שנתיים חיים תחת מגבלות קשות. אין סיבה להגיע לזה אם נהיה ערניים".
טרופר התעקש כי מופעי החנוכה מתקיימים תחת הנחיות מחמירות, ואמר: "טוב עשה שראש הממשלה יצא בהחלטות מהירות וסגר את השמיים בפני מדינות מסוכנות, אבל יש אמירה לפרנסה של אנשים. לא מורידים גרזן בקלות, ואנחנו אחרי גל רביעי גדול שהממשלה הוכיחה במהלכו שאפשר לקיים חיים לצד הקורונה. צריך להיזהר ולא להיכנס להיסטריה".
פורסם לראשונה: 23:04, 27.11.21