2 צפייה בגלריה
משרד החוץ
משרד החוץ
משרד החוץ
(צילום: גיל יוחנן )
סכסוך העבודה במשרד החוץ מביא היום (חמישי) את ועד העובדים להנחות את כלל עובדי משרד החוץ, לחדול באופן מיידי את הטיפול בפניות שמתקבלות לאחר שעות הפעילות מאחר שהם לא מקבלים תמורה כספית על כך.
לפי הוועד, הבקשות לתשלום עבור שעות נוספות וכונניות נתקלו בהתעלמות מצד ההנהלה, ובוועד העובדים מדגישים: "לא מדובר בשביתה - הפסקנו את הניצול שהוביל להעסקת העובדים ללא תמורה". בוועד תקפו את שרי החוץ והאוצר ואמרו שלמרות שהתריעו על העומס האדיר על העובדים, בין היתר בשל הזינוק בבקשות בגלל הקורונה. "האחריות רובצת על שרי החוץ והאוצר", אמרו. "שר החוץ יאיר לפיד ומשרד האוצר התעלמו - ואלפי משפחות ישלמו את המחיר".
לבד בחמ"ל: הסרטון של עובדי משרד החוץ שלועג ללפיד
(צילום: ועד עובדי משרד החוץ)

לעומת שנים רגילות שבהן טיפל המשרד בכ-700 אלף בקשות בשנה בממוצע, מצאו עצמם עובדי השירות הקונסולרי במשרד החוץ בעומס אדיר של כמעט מיליון בקשות שונות בשנה האחרונה, הנוגעות לשלל הנושאים בהם עומדים עובדי המערך לרשות הציבור, בראשם בקשות לאישורי כניסה לזרים בני משפחות מדרגה ראשונה של ישראלים, שביקשו להיכנס לארץ בשנת הקורונה. "העובדים מוצאים את עצמם ישנים 4 שעות בלילה, במטרה להשתלט על כמות הבקשות", סיפר בכיר במערך הקונסולרי.
בין הנושאים הרבים שעמם מתמודדים עובדי האגף הקונסולרי: אשרות כניסה לישראל, עלייה לישראל, הנפקת מסמכי נסיעה ועשרות סעיפים רבים נוספים, הכוללים את כלל השירותים לאזרחי ישראל וזרים, באמצעות הנציגויות בחו"ל ועובדי המערך המוצבים במשרד החוץ.
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה במבוא חמה, רמת הגולן
ישיבת ממשלה במבוא חמה, רמת הגולן
העובדים מאשימים את לפיד ומשרד החוץ
(צילום: רויטרס)
ברקע ההודעה של הוועד, התפרסם השבוע סרטון חדש שלועג לשר לפיד. כחלק מהקמפיין שמנהל הוועד נגד ההנהלה, צולם שחקן שמגלם את לפיד בחמ"ל המשרד כשהוא עונה לטלפונים של אזרחים שנקלעו לצרה - ומשיב להם כי בעיותיהם יטופלו רק בתחילת השבוע. העומדים מאחורי הקמפיין מנסים לקדם מסרים על כך שבכוונתם לשבות ולא לטפל בפניות של ישראלים הנמצאים בחו"ל.
בוועד עובדי משרד החוץ אמרו היום: "המשך ההתעלמות של שר החוץ יאיר לפיד גורמת לפגיעה באזרחים וכואב לנו שהם ישלמו מחיר שיכול להימנע. הפסקנו היום את הניצול שהוביל להעסקת עובדים מסורים ללא תמורה. עובדי המשרד ימשיכו לטפל בבקשות הרבות בשעות העבודה. בשל העומס הגדול הצפוי, אנו קוראים למשרד האוצר ולשר החוץ יאיר לפיד להתערב באופן מיידי במשבר, במטרה לתקצב את שעות העבודה הנוספות הנדרשות, כדי לעמוד בפניות הרבות של אזרחי ישראל וזרים מכלל רחבי העולם".