תמונות התצפיתניות שנחשפו אמש (יום שלישי) על ידי משפחותיהן הן חלק מסרטון שהוצג להן. "קיבלנו את הסרטון מגורם ביטחוני. הוא לא בידינו. רואים את הבנות יושבות בחדר הזה והשובה עובר עם מצלמה, ושואל לשמן - מאיפה נחטפו. זה חוזר על עצמו בלופים - כמה טייקים שהם לקחו", סיפרה סשה ארייב, אחותה של קרינה ארייב.
"גם ברזל נשבר": הורי התצפיתניות מספרים על התמונות הקשות
(צילום: עידו ארז)

"רואים את הבנות סובלות מאוד. קרינה ספציפית - הוא שואל אותה כמה פעמים לשם שלה. בשלב מסוים קשה לה לענות, כי הרגל שלה ממשיכה לדמם. אנחנו רואים את התמונה של איסמעיל הנייה מאחורה. בשלב מסוים מכריחים את הבנות להראות אגודל למעלה", סיפרה עוד.
נעמה לוי, שנחטפה גם היא מנחל עוז, אינה מופיעה בסרטון ובתמונה שפרסמו המשפחות אמש. "נעמה נחטפה לא יחד עם הבנות בסרטון עם הג'יפ. התמונה לקוחה מהסרטון מהימים הראשונים. נעמה הוחזקה תקופה ארוכה לבד. המידע האחרון שקיבלנו היה במנהרות והיא חיה", סיפרו במשפחתה.
(צילום: עידו ארז)

7 צפייה בגלריה
נעמה לוי, לירי אלבג, אגם ברגר ודניאלה גלבוע בימיהן הראשונים בשבי
נעמה לוי, לירי אלבג, אגם ברגר ודניאלה גלבוע בימיהן הראשונים בשבי
מימין: קרינה ארייב, דניאלה גלבוע, אגם ברגר ולירי אלבג
הורי התצפיתניות קיימו הצהרה משותפת שבה הן קראו לראש הממשלה בנימין נתניהו להגיע לעסקה על שחרור בנותיהן ושאר החטופים שנמצאים בשבי חמאס בעזה 284 ימים, לפני נסיעתו לנאום בקונגרס בארה"ב.
אלברט, אביה של קרינה ארייב, אמר בהצהרת הורי התצפיתניות החטופות: "אני אבא של סשה וקרינה, בשבילן אני חי והלב שלי שייך להן. מ-7 באוקטובר חצי מהלב שלי חטוף. רואים בתמונה תיעוד שלה ושל חברותיה מהימים בשבי. זה מוחשי, עם תחבושת על ראשה ודם. רואים בשורש כף היד שלה בצקת בידיים, זה מעיד שקרינה הייתה אזוקה זמן רב".
אלברט אמר עוד: "אנחנו לא יכולים יותר לשמוע על עסקה מופקרת או הפלת הממשלה. יש שם חטופים. שום דבר לא פשוט, אבל יחד נתמודד עם כל אשר יבוא, אבל הכי שמח יהיה להתמודד עם החטופים שלנו, דם מדמינו. אני מבקש מראש הממשלה נתניהו - אל תטוס לחו"ל לפני שהעסקה יוצאת לדרך. אני מתחנן בפניך".
7 צפייה בגלריה
נעמה לוי, לירי אלבג, אגם ברגר ודניאלה גלבוע בימיהן הראשונים בשבי
נעמה לוי, לירי אלבג, אגם ברגר ודניאלה גלבוע בימיהן הראשונים בשבי
קרינה ארייב
איילת, אמה של נעמה לוי, אמרה: "ראש הממשלה ביקש ממני להצטרף אליו לטיסה שלו לארה"ב. אמרתי לו שלא ארגיש בנוח להצטרף עד שאראה שהמגעים קרובים לסיום. ככל שהעסקה תקודם ונציל את החטופים -אוכל להצטרף, אפילו יחד איתה, למשלחת בראשותו. עד אז אני מבקשת - תסתכלו לה בעיניים, זאת הילדה שלי. תיפגש איתנו מיידית. נתניהו - קודם עסקה ואחר כך תיסע, זה לא הזמן לנסיעות ראווה".
שלומי, אביה של אגם ברגר, אמר: "רואים את אגם פצועה. זה לא פציעה פיזית, זאת פציעה נפשית שכל המשפחה עוברת. כל מעגל המשפחה פצוע ושבור. אדוני ראש הממשלה, זאת פנייה אישית אליך בתור מפקד לשעבר בצבא. המפקד צריך להיות עכשיו כאן, להנהיג ולהשפיע, לגרום שהעסקה הזאת נסגרת.
"כל הפערים שניתנים לסגירה וברור לנו שהם ניתנים לסגירה, קודם תסגור עסקה אחר כך תיסע לשלום ותחזור לשלום. זה לא הזמן לנסיעות כשהנוכחות האישית שלך פה היא קריטית, אנחנו מבקשים להיפגש איתך באופן מיידי לפני שהעסקה נסגרת".
7 צפייה בגלריה
דניאלה גלבוע בימיה הראשונים בשבי
דניאלה גלבוע בימיה הראשונים בשבי
דניאלה גלבוע
אורלי, אמה של דניאלה גלבוע, דיברה בדמעות בהצהרת ההורים. "ראש הממשלה, היום נפגשת עם הורי התצפיתניות שנרצחו בנחל עוז, הן כולן חברות של דניאלה", אמרה האם. "כולנו משפחה אחת וככזו אני יודעת שהמשפחות פנו אליך וחלקו איתך את החשש שבנותינו יצטרפו לרשימת הנרצחות. המאבק שלנו הוא משותף, משפחות החטופים, השכולות, עם ישראל. ראש הממשלה, תפגוש אותנו לפני יציאתך לקונגרס. אם אתה יוצא לנאום זה יהיה נאום הצהרה על עסקה מיידית".
שירה, אמה של לירי אלבג, ציינה בהצהרה: "את הסרטון הזוועתי כולכם ראיתם. עכשיו הזמן למעשים כי אנחנו חרדים לגורל הבנות שלנו ולכל שאר החטופים. אנחנו צריכים לעשות הכול כדי להחזיר אותם, את הבנות ואת כל 120 החטופים הביתה".
אמה של לירי הוסיפה: "הועבר לידיעתנו כי במאי הוחמצה עסקה, זה הזמן להחזיר את לירי. נתניהו - אני פונה אליך, הבטחת וזה הזמן לקיים. אנחנו דורשים פגישה עכשיו, אתה חייב לנו לפחות את זה. קודם עסקה, אחר כך תיסע. אנחנו זקוקים לך פה, זמין לצוות המשא ומתן ולחתום על עסקה עכשיו. זה לא הזמן לנסיעות ראווה, זה הזמן להחזיר את החטופים".
7 צפייה בגלריה
לירי אלבג
לירי אלבג
לירי אלבג
אלי, אביה של לירי, חש ברע בזמן ההצהרה. לאחר שהתאושש אמר האב: "גם ברזל נשבר. הייתה לי נפילת מתח, פעם ראשונה שזה קורה לי. אחרי 284 ימים שאנחנו עוברים את מה שאנחנו עוברים, אז גם זה הכה בי הפעם. אני רואה ילדה מפוחדת, מודאגת, לא יודעת איפה היא נמצאת, ומולה אנשים שאומרים לה מה לעשות".
האם שירה החזיקה במהלך ההצהרה בובה של תינוק. "אני חושבת שהבובה מדברת בעד עצמה, זה הפחד שלנו, החשש שלנו. בובה מסמנת הרבה דברים, בובה תינוקת, לידה מחודשת, מעבר לכל מה שאנחנו הזמן מפחדים בנוגע לפגיעות מיניות שהבנות עוברות שם", אמרה אמה של לירי. "אני רוצה ללדת את לירי מחדש, אני רוצה שהיא תיוולד מחדש ותחזור הביתה. בסרטון רואים את לירי שהיא לא לירי, קול עצוב ומפוחד".

"תוהות אם אחרי כל כך הרבה זמן היא איבדה תקווה"

שי ורוני, האחיות של לירי, אמרו אתמול על-רקע חשיפת התמונות מהשבי בעזה: "חיפשנו את הטיימינג הנכון לפרסם את התמונות, עכשיו מבינים שאין ברירה שהממשלה תזכור שיש שם אנשים חיים. קשה לראות ככה את לירי ולדעת שאין לנו יכולת לעזור לה, ועוד יותר קשה לדעת שזה נמשך ככה תשעה חודשים. התמונות הן מהיומיים הראשונים, אנחנו תוהות אם אחרי כל כך הרבה זמן היא איבדה תקווה. אנחנו מבינות שיש הזדמנות אמיתית לעסקה".
עמית, אח של נעמה לוי, אמר: "רואים בתמונה שצולמה כמה ימים אחרי 7 באוקטובר פנס בעין שלה. אני ממשיך לזכור וממשיך לנסות להזכיר לכולם שהיא תשעה חודשים עם אותו מבט מפוחד. אני מזהה את האומץ שלה, את טוב הלב שלה שאולי מצליח לחזק אחרות סביבה. אבל יש גבול עם מה שאפשר להתמודד איתו, זמנה אוזל ובגלל זה אנחנו כל כך לחוצים".
פורסם לראשונה: 20:17, 16.07.24