שני לוחמי מילואים מגדוד 9203 בחטיבת אלכסנדרוני (3) נהרגו אתמול (חמישי) מפגיעת פצצת מרגמה במסדרון נצרים, במרכז רצועת עזה. חמישה לוחמים נוספים נפצעו, בהם שלושה באורח קשה. הנופלים הם רס"ל (מיל') עומר סמדג'ה, בן 25 מגנות הדר, ורס"ל (מיל') סעדיה יעקב דרעי, בן 27 מתל אביב שהתגורר לפני כן בעלי. מתחילת המלחמה נפלו 664 חיילי צה"ל, 312 מהם מתחילת הפעולה הקרקעית בעזה.
6 צפייה בגלריה
חצי חצי: עומר סמדג'ה, סעדיה יעקב דרעי
חצי חצי: עומר סמדג'ה, סעדיה יעקב דרעי
מימין: עומר סמדג'ה, סעדיה יעקב דרעי
עומר הוא בנו של אורן סמדג'ה, שזכה במדליית ארד בג'ודו באולימפיאדת ברצלונה 1992 והיה בכך לישראלי השני שזוכה במדליה אולימפית, יום אחרי מדליית הכסף של יעל ארד בג'ודו. ארד, כיום יו"ר הוועד האולימפי בישראל, ספדה: "אסון נורא עם נפילתו של עומר סמדג'ה, הבן של אורן וליאת היקרים. אין מילים לבטא את הכאב העצום. הלב מרוסק לרסיסים. איתכם בכאבכם ועם כל משפחת סמדג'ה המורחבת. יהיה זכרו בליבנו לעד".
איגוד הג'ודו ספד לעומר סמדג'ה: "משתתפים בצערה הכבד של משפחת סמדג'ה על נפילתו בקרב ברצועת עזה של רב-סמל במיל' עומר סמדג'ה, בנו של מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג'ה. הלב שבור ודואב, מחבקים ומחזקים אתכם".
שגיא מוקי, אלוף העולם לשעבר בג'ודו וחניכו של סמדג'ה, כתב באינסטגרם: "הלב כל כך כואב. איך זה קורה שהטובים הולכים. מאז שעומר היה ילד קטן, היה אנרגטי, מלא חיים. אני יודע שהשירות הצבאי היה כל כך משמעותי עבורו. הפך אותו לגבר. היה הכי גאה ופעל מהמקום הכי נכון וטוב. התגייס למילואים בגאווה. רצה להחזיר למדינה שלנו ולאזרחים את הכבוד אחרי ה-7/10. אין לי כל כך מילים שיסבירו את הכאב. כל הודעה כזו נוגעת בכל כך הרבה משפחות ואנשים. ליבי עם משפחת סמדג׳ה וכל משפחות הנופלים".
המדליסטית האולימפית ירדן ג'רבי כתבה: "הלב נשבר לרסיסים. עומר סמדג'ה ז"ל נהרג בעזה, ילד פלא ממשפחה מדהימה. מחבקת אתכם וכואבת את כאבכם".
6 צפייה בגלריה
החלל עומר סמדג'ה והוריו, אורן וליאת סמדג'ה
החלל עומר סמדג'ה והוריו, אורן וליאת סמדג'ה
החלל עומר סמדג'ה והוריו, אורן וליאת סמדג'ה
6 צפייה בגלריה
אורן סמדג'ה עם הבנים עומר ורום
אורן סמדג'ה עם הבנים עומר ורום
אורן סמדג'ה עם בניו עומר (מימין) ורום
(צילום: ראובן שוורץ)
הוועד האולימפי הישראלי הודיע: "מרכינים ראש בכאב עצום עם חברנו המדליסט האולימפי והמאמן הלאומי אורן סמדג'ה ומשפחתו היקרה בנפול בנו היקר והאהוב עומר. עומר היה עולם מלא שרק התחיל את מסע חייו. כל ישראל ומשפחת ספורטאי ישראל כואבים את נפילתו בגבורה.
"אורן היקר, מאמן ענק, ספורטאי אדיר. כמו שחינכת ואימנת דורות שלמים של ספורטאים להצטיינות, נשיאת דגל ישראל בגאווה והרוח האנושית, כך בינך היקר מהווה דוגמה להיותכם תמיד במשימות הכי קשות. משפחת הספורט האולימפי איתכם יחד עם משפחתך האהובה ועם חבריכם ומכריכם. כולנו ברגליים כושלות, נשימה עצורה ולב בוכה. יהי זכרו של עומר היקר והאמיץ בליבנו לעד".
אתמול, היום שבו נפל עומר, ציין אורן סמדג'ה את יום הולדתו ה-54. אחרי מסיבת יום ההולדת שערכו לכבודו, ולפני שנודע לו על נפילת בנו, כתב הג'ודוקא: "תודה לכל המברכים, אמן כולם יחזרו הביתה, עם ישראל חי". עומר התגורר בנתניה ועבר עם המשפחה ליישוב הסמוך גנות הדר. הוא יובא למנוחות היום ב-13:00, בבית העלמין הצבאי בנתניה.
6 צפייה בגלריה
הפוסט של אורן סמדג'ה ביום הולדתו, לפני שנודע לו על נפילת בנו עומר
הפוסט של אורן סמדג'ה ביום הולדתו, לפני שנודע לו על נפילת בנו עומר
הפוסט של אורן סמדג'ה ביום הולדתו, לפני שנודע לו על נפילת בנו עומר
סעדיה הוא בנם של חיים וללי דרעי, פובליציסטית וחברת מליאת מועצת בנימין, שמנהלת גם פרויקט סיוע ליתומי המלחמה בשם "חמניות" והתמודדה בעבר בפריימריז של הליכוד. הוא הותיר אחריו את אשתו רחלי, ושני ילדים קטנים - הללי בת השנתיים וינון, בן שנה. בנוסף הותיר אחריו סעדיה גם חמישה אחים ואחיות. הוא למד כאברך בישיבת יפו למבחני רבנות וגויס בשמחת תורה כלוחם מילואים. הלווייתו תיערך היום בבית העלמין הצבאי בחולון בשעה 13:00.
אמו ללי אמרה הלילה: "סעדיה שלי היה ילד שהקדים את רצון כולם לפני הרצון שלו. עשה הרבה יותר ממה שציפו ממנו בכל תחום. הוא היה תלמיד חכם, למד למבחני רבנות והתחיל לימודי תואר ראשון בהוראה. הוא למד בכל דקה פנויה והיה בעל חוש הומור גדול. אבא מדהים להללי ולינון. הוא היה גיבור בנפש ובגוף ומעולם לא התלונן. בשמחת תורה הוא היה אצלנו והתגייס. סעדיה היה מאוהב בעם הזה, אהב את התורה ואת הארץ ונלחם למענה".
6 צפייה בגלריה
רס״ל (במיל׳) סעדיה יעקב דרעי שנפל ברצועת עזה
רס״ל (במיל׳) סעדיה יעקב דרעי שנפל ברצועת עזה
רס״ל (במיל') סעדיה יעקב דרעי שנפל ברצועת עזה
6 צפייה בגלריה
החלל סעדיה דרעי ז"ל בתיעוד מעזה בבוקר האחרון לחייו
החלל סעדיה דרעי ז"ל בתיעוד מעזה בבוקר האחרון לחייו
סעדיה דרעי אתמול בשעה, שעות לפני נפילתו
"מתחילת המלחמה שתקתי, כעת יש לי חובה לא לשתוק", הוסיפה. "לא אתן שהקורבן האדיר שהקרבנו ושכלתי הקריבה יהיה לשווא. בשם סעדיה, אנחנו דורשים ניצחון והכרעה מוחלטת. בני לא נפל על מזבח של הסדרה דיפלומטית אלא על ניצחון שלם על האויב".
ראש מועצת בנימין ויו"ר מועצת יש"ע, ישראל גנץ: "הפרחים הטובים ביותר נקטפים מאיתנו. כך היה סעדיה יעקב: איש, אבא, לוחם, אברך בישיבה ובעל משפחה חם ואוהב. בנימין מרכינה ראש על הפרי המובחר שגדל בה ונפל למען כולנו. שעה לפני הבשורה עמדנו בקשר עם האמא ללי היקרה, כשהיא מעלה רעיונות ויוזמות לשכלל את המענה למשפחות שכולות. היא התרוצצה בין משפחות נופלים וחיזקה, גם אתמול. אמש הבשורה המרה התדפקה על ביתה. אני מבקש לשלוח חיבוק גדול לרעייה רחלי, להורים ולכל המשפחה. רוח הניצחון של סעדיה וחבריו חייבת להמשיך לפעם ולחזק את הקברניטים להכות באויב עד תום. לא לעצור דקה קודם".