גיבוי אמריקני ל"פעולה הקרקעית הממוקדת" בלבנון. שר הביטחון יואב גלנט שוחח הלילה (בין שני לשלישי) עם מקבילו האמריקני לויד אוסטין ומהפנטגון נמסר כי השניים הסכימו על "הצורך בפירוק תשתיות תקיפה נגד ישראל לאורך הגבול עם לבנון כדי להבטיח שחיזבאללה לא יוכל לבצע 'התקפות בסגנון 7 באוקטובר' על יישובי הצפון".
לאחר שהנשיא האמריקני ג'ו ביידן הביע הסתייגות מפעולה קרקעית, לאחר שנשאל אם הוא "חש בנוח" עם התוכניות להיכנס ללבנון, והשיב כי "נוח לו" שהם יפסיקו, אוסטין הבהיר כי וושינגטון תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה - וחזר על כך ש"נדרשת החלטה דיפלומטית כדי להבטיח שאזרחים יוכלו לחזור בשלום לבתיהם משני צדי הגבול".
דובר צה"ל בערבית במסר לתושבי לבנון
(צילום: דובר צה"ל)

3 צפייה בגלריה
יואב גלנט בפגישה עם לויד אוסטין בפנטגון
יואב גלנט בפגישה עם לויד אוסטין בפנטגון
גלנט ואוסטין. הסכימו על "הצורך בפירוק תשתיות לאורך הגבול"
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר ההגנה גם הבהיר כי ארה"ב מתכוונת להגן היטב על אנשיה ובעלות בריתה באזור מול איומים מצד איראן ושלוחותיה, וכי היא נחושה למנוע מכל שחקן לנצל את המתיחות או להרחיב את הסכסוך. אוסטין הזהיר שוב את המשטר בטהרן, בצל איומיו: "הם דיברו על ההשלכות החמורות על איראן במקרה שהיא תבחר לפתוח במתקפה צבאית ישירה נגד ישראל".
בבית הלבן הביעו גם כן תמיכה בפעולה הקרקעית המוגבלת בלבנון, שעל קיומה נמסר הלילה אישור רשמי גם מצה"ל. "המבצע המוגבל להריסת תשתיות של חיזבאללה שעלולות לאיים על אזרחים עולה בקנה אחד עם זכותה של ישראל להגן על אזרחיה ולאפשר להם לחזור לבתיהם", נמסר. "אנחנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני חיזבאללה ושלוחותיה של איראן".
עם זאת, בבית הלבן התייחסו ל"סיכון", כלשונם, בהתארכות המבצע שמוגדר לפחות כרגע "ממוקד". "אנחנו מודעים לסיכון התארכות המבצע מעבר לתוכנית המקורית", נמסר. בארה"ב מקיימים דיונים בנושא עם ישראל. "בסוף, פתרון דיפלומטי הוא הדרך היחידה להשיג ביטחון ויציבות בגבול בין ישראל ללבנון".
3 צפייה בגלריה
טנק צה"ל בגבול לבנון
טנק צה"ל בגבול לבנון
טנק צה"ל בגבול לבנון
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
הפצצות צה"ל בדרום לבנון
הפצצות צה"ל בדרום לבנון
הפצצות צה"ל בדרום לבנון, הלילה
(צילום: AP)
צה"ל הודיע הלילה כאמור כי החל ב"פעולה קרקעית ממוקדת" נגד מטרות חיזבאללה בדרום לבנון, לאחר שהקבינט המדיני-ביטחוני אישר אמש את השלב הבא של הפעולה בלבנון. במהלך הדיון מחו שרים על הדלפות שיצאו מהאמריקנים בנוגע לתמרון לאחר שקיבלו עדכון בנושא מישראל. כמה שרים שאלו מדוע דובר צה"ל התייחס לתמרון עוד לפני תחילת הדיון, וקיבלו הסבר שהיה צורך להתייחס לפרסומים שונים בתקשורת הזרה.
בהודעת דובר צה"ל נכתב בין היתר כי "צה"ל עושה כל מה שנדרש על מנת להגן על אזרחי מדינת ישראל ולהשיב את תושבי הצפון לבתיהם בביטחון". עוד נמסר כי "הצבא החל לפני כמה שעות בפעולה קרקעית ממוקדת ומתוחמת במרחב דרום לבנון נגד יעדי ותשתיות טרור של חיזבאללה, במספר כפרים סמוכים לגבול, מהם נשקף איום מיידי וממשי ליישובים ישראליים בגבול הצפון.
"צה"ל פועל על פי תוכנית סדורה שתוכננה במטה הכללי ובפיקוד הצפון, ואליה הכוחות התאמנו ונערכו בחודשים האחרונים. הכוחות הקרקעיים מלווים במאמץ תקיפות של חיל האוויר וכוחות תותחנים, שתוקפים מטרות צבאיות באזור במאמץ מתואם עם לוחמי כוחות היבשה. שלבי המערכה אושרו ומתבצעים בהתאם להחלטת הדרג המדיני. מבצע 'חיצי הצפון' נמשך על פי הערכת המצב במקביל ללחימה בעזה ובזירות נוספות".