התחבאו בממ"ד וחולצו על גבי משאיות: תשעה צעירים (18-19) שהיו בשנת שירות בעוטף, מצאו את עצמם בלב התופת ב-7 באוקטובר, כשהחלה מתקפת הפתע של חמאס. במשך 36 שעות הם התחבאו יחד בממ"ד, שמעו את המחבלים מעבר לדלת, ותיעדו את עצמם - עד לרגע שבו חולצו יחד עם חברי הקיבוץ על גבי משאיות צבאיות. צפו בתיעוד מהמחבוא ומהחילוץ:
"השעות המפחידות שחוויתי, ניצלנו בנס"

"36 השעות של 7-8 באוקטובר היו השעות הכי מפחידות שחוויתי - וגם כנראה הכי מפחידות שאחווה", סיפר אביב לוי, אחד החניכים, "אלו 36 שעות שכל דקה בהן מרגישה כמו נצח. זו הרגשה פשוט הזויה, אתה שומע דיבורים של מחבלים בערבית מעבר לדלת, אתה נגיעה מהמוות בכל רגע נתון, ואתה פשוט מחכה למה שיקרה בלי שום מושג למה שמצפה לך".
הוא שיתף: "אני וכל החברים שלי ניצלנו ואנחנו בטוחים שקרה לנו נס. אנחנו אסירי תודה לכל מי שהיה שותף להצלה שלנו. לכיתת הכוננות ולרבש"צ קיבוץ עין השלושה שנפל בגבורה בזמן הקרבות, לכוחות המשטרה והצבא ולכל מי שסיכן את עצמו כדי להציל אותנו".
הכותרת
כאב של לוחמים: היחידות ביקשו קב"ן ביום הראשון למלחמה
25:36
2 צפייה בגלריה
תיעוד של צעירים מעין השלושה בטבח של ה-7.10
תיעוד של צעירים מעין השלושה בטבח של ה-7.10
"36 השעות הכי מפחידות שחוויתי". הסתגרו ביחד בממ"ד - וניצלו
2 צפייה בגלריה
תיעוד של צעירים מעין השלושה בטבח של ה-7.10
תיעוד של צעירים מעין השלושה בטבח של ה-7.10
מרגעי החילוץ
תשעת הצעירים הסתגרו באותה שבת בקומונה שלהם בממ"ד, וכולם ניצלו. בימים אלו הם היו אמורים לעסוק בחקלאות בעוטף, אולם לאחר הטבח המשיכו עם שאר קהילת הקיבוץ שפונתה לבתי מלון באילת, ושם הם מתנדבים בחינוך וסיוע לילדי הקיבוץ. גם חברי הקיבוץ התעקשו שהצעירים ימשיכו איתם. כמו כן, גם בוגרים משנים עברו שלקחו חלק בקבוצות שנות שירות שפעלו ביישובי העוטף, נמצאים כבר ימים ארוכים עם הקהילות בבתי המלון באילת.
הצעירים הגיעו לעין השלושה במסגרת פעילות של ארגון "החלוץ", המפעיל שנות שירות בעוטף זה שנים רבות. השנה פעלה קבוצה דומה בניר עוז (שלא נכחה שם בשבת ההיא) וכן בקיבוץ ניר יצחק.