בריאיון לתאגיד השידור משנת 2020, שהפך לוויראלי ברשתות ביממה האחרונה, נשאל נפתלי בנט על המימון הקטארי לרצועת עזה. "מה אנחנו בלדרי הכספים של הכסף הקטארי?", נשאל בנט בתקופת מערכת הבחירות באותה שנה, בתקופה שבה כיהן כשר הביטחון. הוא מיהר להאשים את שר הביטחון הקודם אביגדור ליברמן: "ירשתי את זה מליברמן, הוא זה שבישל ויזם את כל עסקת הכספים", טען בנט באותו ריאיון ופירט: "הוא עשה את זה ביוני 2018 בפגישה עם שר החוץ הקטארי בקפריסין".
(צילום: חדשות הערב, כאן 11)

1 צפייה בגלריה
אביגדו ליברמן , נפתלי בנט
אביגדו ליברמן , נפתלי בנט
ליברמן ובנט
(צילום:אלכס קולומויסקי, רויטרס)
ליברמן, נזכיר, הכריז בנובמבר 2018 על התפטרותו, כשהסיבה המרכזית הייתה הכנסת 15 מיליון דולר במזומן לרצועה. אבל לשיטתו של בנט, שירש אותו במשרד, ליברמן הוא זה שבכלל יזם את הכול. מוזר. אז פניתי לליברמן שאישר את קיומה של הפגישה, אבל סירב לחשוף את פרטיה - וכמובן הכחיש את הדברים.
מי שכן היה מוכן לדבר הוא אחד מהנוכחים באותה פגישה, זהר פלטי, לשעבר בכיר במוסד ובאותה תקופה ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון. "זו הייתה פגישה הזויה לחלוטין, פגישה שאי-אפשר לשכוח", מספר פלטי. "איווט הגיע עצבני לפגישה. שר החוץ הקטארי היה שם וליברמן התפרץ עליו, האשים אותם בתמיכה בטרור. זה הגיע למצב שהצוות סימן לו להירגע מחשש שהפגישה תתפוצץ".
לטענת פלטי, שחיפש באותה תקופה פתרונות להעברת ציוד הומניטרי לרצועה, שר הביטחון ליברמן לא התנגד לסיוע הומניטרי, אבל כן התנגד בתוקף להעברת כסף שיגיע לחמאס. "עלו שם כל מיני פתרונות כמו הנמל בקפריסין או אי מלאכותי, אבל ליברמן אמר להם - 'אתם רוצים לעזור לתשתיות אזרחיות בסדר, אבל לא לחמאס'", טוען זוהר, "הם היו מופתעים מהסגנון, אפילו בהלם".