(צילום: ירון ברנר)

יאנה בלום, החשודה בגרימת מותו של התינוק מעיין דומנוביץ' בתאונה ביום העצמאות בכביש 40 בנגב, צרכה על פי החשד אלכוהול וסמים במסיבת טבע באתר תיירות סמוך למכתש רמון, שם עבדה בערב יום העצמאות, לפני התאונה הקטלנית. כך עולה מחקירת התאונה. על פי הפרסומים, המסיבה נמשכה עד אור הבוקר. בלום, שנפצעה גם היא באורח קשה ועדיין מאושפזת בבית החולים סורוקה בבאר שבע, לא נחקרה אתמול (יום ראשון), אך היום צפוי להתקיים דיון נוסף בהארכת מעצרה.
זאת לאחר שאתמול בלילה האריך בית משפט השלום בבאר שבע את מעצרה של בלום ביומיים. היא חשודה כאמור בנהיגה בהשפעת אלכוהול וסמים וגם בסטייה מנתיב נסיעה בנסיבות מחמירות. עקב פציעותיה ואשפוזה, הדיון התקיים בהיעדרה של בלום.
4 צפייה בגלריה
יאנה בלום, הנהגת החשודה בתאונת הדרכים בכביש 40
יאנה בלום, הנהגת החשודה בתאונת הדרכים בכביש 40
בלום וזירת התאונה
(צילום: חיים הורנשטיין, מתוך אינסטגרם)
4 צפייה בגלריה
מעיין דוד דומנוביץ' התינוק שנהרג בתאונת הדרכים בכביש 40 בצומת הנגב
מעיין דוד דומנוביץ' התינוק שנהרג בתאונת הדרכים בכביש 40 בצומת הנגב
מעיין דומנוביץ', שנהרג בתאונה
(באדיבות המשפחה)
הקריאה שהתקבלה במד"א, שניות לאחר התאונה
(צילום: חיים הורנשטיין )

בנקודה כלשהי לאחר התאונה, רוב חשבונותיה של בלום ברשתות החברתיות נמחקו על ידיה או על ידי מישהו מטעמה, מסיבה שאינה ברורה. לפני שהחשבונות נמחקו, ניתן היה לראות שבביו באינסטגרם שלה היא כתבה "ALCOHOL YOU LATER" - פרפראזה על המשפט "I'll call you later", שאולי מדגישה את חיבתה לאלכוהול ומסיבות, כפי שניתן היה להתרשם מהפוסטים שלה.
במהלך הדיון בבית המשפט, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרה של בלום בחמישה ימים בטענה למסוכנות. החשודה טענה בחקירתה כי היא אינה זוכרת מה קרה באירוע. סנגוריה טענו בדיון כי מאחר שנעצרה לפני השבת, והדיון התקיים רק אחרי חצות, מדובר במעצר לא חוקי. ואולם, בית המשפט דחה את הטענה.
4 צפייה בגלריה
זירת תאונת הדרכים סמוך לצומת הנגב
זירת תאונת הדרכים סמוך לצומת הנגב
זירת התאונה
(צילום: חיים הורנשטיין)
אחד מעורכי הדין של בלום, גיא שמר, אמר כי "מדובר בצעירה נורמטיבית ששירתה בחיל המודיעין ועובדת למחייתה כגרפיקאית. היא שוכבת במצב קשה ללא יכולת תנועה. היא יוצאת ונכנסת מחדר ניתוח. המעצר הוא לא עונש. איך אפשר לשבש חקירה כשהיא לא זוכרת מה קרה?". עוד אמר שמר כי "המסוכנות נוגעת לנהיגה על הכביש. נשלל לה הרישיון, אין לה יכולת תנועה. היא קיבלה בזעזוע עמוק את תוצאות התאונה, וביקשה להשתתף באבלה הכבד של המשפחה".
השופטת עירית קויפמן קבעה כי קיים חשד סביר נגד בלום: "על פי החשד המשיבה נהגה תחת השפעת סמים ואלכוהול, כאשר היא סוטה מנתיב הנסיעה". עוד קבעה השופטת כי אכן יש עילת מעצר של מסוכנות, בין היתר לנוכח עבירה דומה שביצעה בלום.
בבדיקת דם שנערכה לה לאחר התאונה התגלתה בגופה של בלום כמות אלכוהול גבוהה פי שלושה מהמותר ומריחואנה. בלום הייתה בדרך לביתה מהעבודה כשנסעה בכביש 40, ולפי עדויות בתיק נהג רכב הבחין בנהיגתה המסוכנת, התקשר למוקד 100 ודיווח עליה. בזמן שהיה עם המוקד על הקו אירעה התאונה והוא ביקש מהם להזעיק את כוחות ההצלה.
4 צפייה בגלריה
 יאן בלום
 יאן בלום
יאן בלום, אביה של יאנה שנרצח בפיגוע בדולפינריום
(צילום: שאול גולן)
אביה של בלום, יאן, נרצח בשנת 2001 בפיגוע בדולפינריום, בעת שעבד כמאבטח ב"דולפי". "איך החיים יכולים להשתנות ברגע", כתבה בפייסבוק לפני שנתיים, לציון 20 שנה לפיגוע שבו נרצחו 21 בני אדם.
האב יאן, שעלה לארץ מאוקראינה חצי שנה לפני הפיגוע, התגורר ברמת גן ועבד כאמור כמאבטח במועדון בחוף הים של תל אביב. הוא הובהל לאחר הפיגוע לבית החולים שיבא בתל השומר עם פציעת ראש קשה ובמצב של מוות קליני. ליבו המשיך לפעום, אולם לצוות הרפואי היה ספק אם ישרוד בשל פגיעה מוחית קשה ביותר. בבית החולים אמרו אז כי עשרות גולות ממתכת פגעו בראשו של בלום בעקבות פיצוץ המטען.
התינוק מעיין הובא למנוחות ביום שישי, אביו ואחיו בן השבע נפצעו בתאונה באורח אנוש. האם ושני ילדים נוספים בני ארבע ושש אושפזו במצב בינוני. לפי החשד, בלום סטתה מנתיבה ופגעה חזיתית ברכב שבו נסעה המשפחה, בזמן שנהגה כאמור תחת השפעת סמים ואלכוהול.
בלום כבר נתפסה בעבר נוהגת בהשפעת אלכוהול. ב-2017 היא נקנסה כשנתפסה נוהגת בשכרות בראשון לציון. במסגרת הסדר טיעון, שהושג לנוכח ליקויים של המשטרה בתיק, בית משפט השלום לתעבורה בפתח תקווה פסל ב-2018 את רישיונה לשלושה חודשים - והטיל עליה קנס של 500 שקלים בלבד.
פורסם לראשונה: 22:01, 30.04.23