צה"ל הודיע הערב (יום שני) כי רב-סמל מוחמד אלאטרש, גשש בחטיבה הצפונית באוגדת עזה, נפל בקרב ב-7 באוקטובר - וגופתו נחטפה לרצועת עזה. מותו של אלאטרש בן ה-39, תושב סעווה שבנגב, נקבע על בסיס מידע מהימן שהתקבל בעניינו.
הריאיון עם אביו של מוחמד, בדצמבר
(צילום: ירון ברנר)

2 צפייה בגלריה
רס"ם מוחמד אלאטרש ז"ל
רס"ם מוחמד אלאטרש ז"ל
רס"ם מוחמד אלאטרש ז"ל
מנהל פורום הנפגעים בחברה הבדואית, ואחיד אלהוזייל, אמר כי "בתקופת המלחמה ליווינו את בני המשפחה, היה להם קשה לאחר שמוחמד נחטף ולא ידעו מה עלה בגורלו. לצערנו הרב הוא נרצח. הילדים חיכו לאבא. אנחנו מקווים שמי שחי יחזור בריא ושלם ומי שמת שיחזור לקבורה. זה אירוע טרגי". אלוהזייל ציין כי אלאטרש נהרג בשלבים הראשונים של המלחמה, ואמר כי "יש מעט נחמה בכך שלא עבר עינויים".
במטה משפחות החטופים ספדו לאלאטרש: "המטה מרכין ראש בצער ובלב שבור בעקבות הקביעה כי מוחמד ז"ל נפל בקרב ב-7 באוקטובר, וכי גופתו נחטפה לעזה על ידי מחבלי חמאס. המטה ימשיך ללוות ולתמוך במשפחה בשעתה הקשה ועד שתוחזר גופתו לישראל".
רק בתחילת דצמבר נודע למשפחתו של אלאטרש כי הוא מוגדר חטוף ברצועת עזה, אחרי שמאז מתקפת הפתע של חמאס לא ידעו קרוביו מה עלה בגורלו. הוא היה נשוי לשתי נשים, ויש לו 13 ילדים - האחרונה שבהם נולדה לפני תשעה חודשים.
אביו אמר בדצמבר: "מאז תחילת המלחמה לא קיבלנו עליו שום מידע. פנינו להמון גורמים, ולצערי לא היו תשובות. רק לפני כמה ימים התחלנו לקבל פרטים על זה שאולי הוא נמצא בין החטופים". האב הוסיף אז כי הוא מחכה לשמוע על מצבו של בנו, ולפחות "לשמוע את קולו". בריאיון ל-ynet, מספר ימים לאחר ההודעה, הוא סיפר: "בכל החודשיים האלה לא ידענו כלום, המשפחה רק רצתה לדעת אם הוא חי או מת. כשהודיעו לנו שהוא חטוף, הרגשנו הקלה שאנחנו יודעים משהו, שהוא נמצא באיזה מקום".
הוא אמר אז: "במהלך החודשיים האלו הגיע אלינו נציג כל שבוע כדי להגיד לנו שעדיין מחפשים את הגופה, ולא מוצאים כלום. עכשיו אנחנו לא יודעים אם הוא בחיים, אבל לפחות יש לנו כיוון - ואנחנו מקווים שהוא חי ויחזור בשלום". איברהים סיפר כי ביום שבו בנו נחטף, "הוא היה בעבודה ליד נחל עוז. הפעם האחרונה שהצלחנו לתפוס אותו הייתה ב-6:15 בבוקר, ומישהו דיבר איתו".
2 צפייה בגלריה
רס"ם מוחמד אלאטרש ז"ל
רס"ם מוחמד אלאטרש ז"ל
"הקטנה שלו הייתה בת חודש כשנחטף"
איברהים סיפר אז על המשפחה הגדולה של מוחמד: "הוא נשוי עם שתי נשים ו-13 ילדים, הגדולה בת 18 והקטנה בת שלושה חודשים - והייתה בת חודש כשהוא נחטף. יש לו 22 אחים ואחיות, שתמיד שואלים מה איתו. עכשיו הם קצת יותר רגועים, אומרים שיחזור בחיים ושהם לא יגעו בו. אנחנו רוצים שיחזור למשפחה שלו, לילדים שלו".
דודו של אלאטרש הוסיף: "החיים שלנו לא שגרתיים לאחר שמוחמד לא חזר למשפחה מיום תחילת המלחמה. לא קל לנו להתמודד עם אווירה כל כך קשה, ובמיוחד בגלל שאנחנו לא יודעים אם הוא בחיים או נהרג. אנחנו מקווים שנקבל בשורות טובות שיחזירו לכולנו את השמחה. הילדים כל יום שואלים על האב מתי הוא חוזר, ואין לנו איך לספק תשובות".