הריאיון עם ח"כ מוסי רז
(צילום: חגי דקל)

במערכת הפוליטית גוברת ההערכה שח"כ ג'ידא רינאווי זועבי ממרצ לא תתמוך בסופו של דבר בהפלת הממשלה. "אני מאמין שהמשבר הזה ייפתר והממשלה תחזיק מעמד עוד זמן רב. אנחנו מחויבים לזה ועל זה אנחנו עובדים", אמר הבוקר (ראשון) ח"כ מוסי רז ממפלגתה של רינאווי זועבי בריאיון לאולפן ynet.
אחרי הודעתה הדרמטית על פרישתה מהקואליציה, נאלצה ח"כ רינאווי זועבי להתמודד עם לחץ כבד שהופעל עליה על-ידי גורמים פוליטיים שונים. בהמשך היום היא תגיע לפגישה בירושלים עם ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד. ככל הנראה, רינאווי זועבי תציג ללפיד רשימת דרישות לחברה הערבית שבכוונתה לקדם בתמורה להמשך תמיכתה בקואליציה.
2 צפייה בגלריה
איר לפיד, ג'ידא רינאווי זועבי
איר לפיד, ג'ידא רינאווי זועבי
ח"כ רינאויי זועבי והשר לפיד. פגישה מכרעת
(צילום: שאול גולן, הדר יואביאן)
"בוא נודה ולא נשתחצן, לא ראינו את זה בא", אמר הבוקר ח"כ רז. "דיברתי עם ח"כ רינאווי זועבי ולא ראיתי את זה מגיע. יכול להיות שלהבא נצטרך להיות יותר ערניים. אני לא ראיתי סימנים. לכולם יש קושי עם הממשלה הזאת, אני חושב שצריך לקחת ברצינות את מה שהיא אומרת.
"היו תמונות לא נעימות מהלווייתה של שירין אבו עאקלה. אפילו בליכוד אמרו שמי שמתנהג כך לא יכול להיות שוטר. זו ממשלה ימנית מאוד, הימנית כנראה בתולדות מדינת ישראל, אבל היא הכי טובה שיש לנו".
2 צפייה בגלריה
מוסי רז בריאיון באולפן
מוסי רז בריאיון באולפן
"אני מעריך שהממשלה הזו תמשיך לתפקד". ח"כ רז
(צילום: הדר יואביאן)
על סיכוייה של הקואליציה לשרוד, אמר ח"כ רז: "אני מעריך שהממשלה הזו תמשיך לתפקד, תעביר את התקציב. אפשר לראות את תפקוד הממשלה. אני רואה אותו במשרד להגנת הסביבה, הבריאות, החוץ, הפשיעה בחברה הערבית בירידה".
- האם תצליחו להעביר בכנסת את חוק "ממדים ללימודים" או שתנסו בעיקר להביך את הליכוד במליאה? "אני מניח שנצליח להעביר את זה. כשהיינו באופוזיציה הצבענו על פי מה שחשבנו שהוא האינטרס של אזרחי ישראל. אף פעם לא עשינו דברים כאלה שאם הממשלה תומכת - אנחנו נגד. אני בטוח שהמצביעים שלהם ישפטו אותם על פי זה".
- אתם צריכים את האופוזיציה כדי להעביר חוקים. תפקיד האופוזיציה הוא לא להציל אתכם. תשיגו את הרוב המספרי, מה אתם רוצים מנתניהו? "אני לא רואה את זה כך וזה לא נכון בדמוקרטיה. תפקיד הממשלה הוא למשול ולהיות הרשות המבצעת. תפקיד הכנסת הוא לחוקק ברוב קולות. אם חבר כנסת הוא נגד - שיצביע נגד. אבל אם הוא בעד ומצביע נגד - הוא מועל בתפקידו. אם חברי כנסת באופן עקבי מועלים בתפקידם ומצביעים נגד העקרונות שלהם זה לא בסדר".