השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תהה במהלך ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני השבוע למה צה"ל לא הורג את המחבלים ברצועת עזה לפני שהם נכנעים ונעצרים. "למה יש כל כך הרבה עצורים? אי אפשר היה להרוג חלק?", שאל את הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי.
בן גביר: " כדי לייצר הרתעה במזרח התיכון - בעל הבית חייב להשתגע"

השאלה הגיעה כאשר הרמטכ"ל סקר בפני שרי הקבינט את פעילות צה"ל בבית החולים שיפא ובמקומות נוספים ברצועה, ועדכן שמאות רבות של מחבלים נכנעו ונעצרו. "אתם רוצים להגיד לי שכולם מרימים ידיים? מה יש לעשות עם כל כך הרבה עצורים? זה מסוכן לחיילים", אמר בן גביר.
הלוי השיב לו: "מסוכן למי? מי שיוצא בידיים מורמות - אנחנו לא יורים בו. מי שנלחם בנו, אנחנו יורים בו. אין כאן שום דילמה. את מי שמרים ידיים אנחנו עוצרים".
1 צפייה בגלריה
חצי חצי הרצי הלוי איתמר בן גביר
חצי חצי הרצי הלוי איתמר בן גביר
"אין שום דילמה". הרצי הלוי ובן גביר
(קרדיט: דובר צה"ל, קובי קואנקס)
שרים שנכחו בדיון אומרים שבן גביר לא אמר בשום שלב שיש לירות במחבלים שהרימו ידיים. עם זאת שר החקלאות אבי דיכטר העיר לבן גביר בדיון: "אני מקשיב לך ולא יודע אם אתה שר בישראל או במדינה אחרת".
צה"ל נסוג משיפא ב-1 באפריל, אחרי פשיטה מפתיעה שנמשכה שבועיים שבמהלכה גם חוסלו במתחם בכירי חמאס וג'יהאד איסלאמי. בסך הכל, במהלך הפשיטה חוסלו במרחב בית החולים יותר מ-200 מחבלים - ונעצרו עוד מאות.
צה"ל הודיע שבמתחם היולדות בבית החולים איתרו כוחות סיירת הנח"ל אמצעי לחימה רבים שהוחבאו בין היתר גם בכריות ומיטות המטופלים, בתקרות ובקירות המתחם. בין היתר אותרו במתחם עשרות פצצות מרגמה, לבנות חבלה, נשקי צלפים, קלצ'ניקובים, אקדחים, מטענים, מחסניות, מרגמות ותחמושת נוספת. באחת הסריקות שביצעו, נתקלו הכוחות בגרם המדרגות במחבלים חמושים ובכירים בחמאס, וחיסלו אותם אחרי מרדף.