סיום הלימודים ויציאה לחופש הגדול
(צילום: רועי עידן, גיל יוחנן, ניצן דרור)

הורים שפעילות ילדיהם בוטלה במסגרת "בית הספר של החופש הגדול" עקב כניסה לבידוד, יזכו להחזרים כספיים בגין הימים שבהם פרויקט הקיץ לא התקיים. מדובר בהחזר של עד 150 שקל עבור כל יום שבו שהו הילדים בבידוד. הסכום הכולל מוערך במיליוני שקלים.
מרכז השלטון המקומי הודיע לאחרונה למועצה לצרכנות, שאליה הופנו תלונות בנושא, על ההחזר הכספי. המועצה תבעה ממשרד החינוך להשיב להורים את החלק היחסי של התשלום עבור הפעילות שלא מומשה. זאת אחרי שרבים התלוננו כי בגלל היערכות לקויה מצד הפרויקט, נשלחו עשרות אלפי תלמידים לבידוד וההורים נאלצו להישאר עימם בבתים.
1 צפייה בגלריה
ילדים בפעילות של קייטנת החופש הגדול
ילדים בפעילות של קייטנת החופש הגדול
ילדים בפעילות של "בית הספר של החופש הגדול"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לטענת המועצה לצרכנות, בגלל מדיניות הבידודים הגורפת נשלחו מדי יום אלפי ילדים וצוותי חינוך לבתיהם, אף על פי שלא היו במגע עם חולים מאומתים. משרד החינוך טען כי הכתובת להחזר הכספי היא הרשויות המקומיות. ואכן, במכתב תשובה למועצה לצרכנות הבהירו במרכז השלטון המקומי כי יודיעו לרשויות שעליהן להשיב להורים את החלק היחסי המגיע להם עבור התקופה שבה לא הופעל הפרויקט ולא התקיימו לימודים בפועל.
בית הספר של החופש הגדול משמש תלמידי גנים ובתי ספר במהלך הקיץ. מדובר בפתרון זול ונוח יחסית עבור ההורים, שיכולים לשלוח את הילדים למסגרת זו ולצאת לעבודה.