הגופה שאותרה אתמול (חמישי) במצב ריקבון במבנה נטוש סמוך לבית העלמין מורשה היא של העבריין שליו דהן (23) מנתניה. במשטרה חושדים כי דהן נרצח בעקבות חיסולו של העבריין עומרי זוארץ (33) לפני שבועיים בנתניה. "לא היה ספק ששליו נחטף ונרצח בגלל מעורבותו ברצח של עומרי", אמרו גורמים שמעורים בפרטים.
2 צפייה בגלריה
חצי חצי: שליו דהן ועומרי זוארץ.
חצי חצי: שליו דהן ועומרי זוארץ.
שליו דהן (מימין) ועומרי זוארץ
(צילום: דוברות המשטרה )
עומרי זוארץ נחשב למי שעמד בראש כנופיית פשע בנתניה. בינואר השנה הוא שוחרר מהכלא וחזר ל"פעילות" מלאה. ב-2 במאי הוא נמצא ירוי וללא רוח חיים ברכב ברחוב מרדכי מקלף. בעקבות הירי נופצו שמשות הרכב, ומהממצאים בזירה עלה שזוארץ נורה בראשו מטווח קצר על מנת לוודא את מותו.
מיד לאחר הרצח היה ברור כי זוארץ נפל קורבן לתרגיל "כיפה אדומה", שמקובל בעולם הפשיעה לצורך חיסול חשבונות. בהמשך עלה חשד כי דהן, שחצה בעבר את הקווים ועבר לכנופיה אחרת, הוא זה שהזמין את זוארץ לרחוב השומם כדי להוציא אותו להורג.
דהן, שנחשב בקרב עבריינים באזור נתניה למומחה למטעני חבלה ורחפנים, ירד למחרת מיד לאחר הרצח של זוארץ. לפי ההערכות, דהן חשש שחבריו של זוארץ יפגעו בו. עד מהרה עלה חשש לחייו של דהן, בין היתר לאחר שהאופנוע שלו נמצא שרוף ליד טירה ולידו אקדח. בחיפוש בדירה של דהן נמצאו אמצעי לחימה שונים ורחפנים.
2 צפייה בגלריה
מטעני חבלה נתפסו בנתניה
מטעני חבלה נתפסו בנתניה
אמצעי לחימה ורחפנים אותרו בביתו של דהן
(צילום: דוברות המשטרה )
בצעד חריג, המשטרה פנתה לציבור בשבוע שעבר, הכריזה שהוא נעדר, וביקשה לסייע לה בחיפושים אחריו. במקביל נערכו חיפושים באזור הרצליה על-ידי יחידת הכלבנים (יכ"ל). בהמשך פרסמה המשטרה פעמיים נוספות את ההודעה על היעדרותו של דהן, וביקשה שוב מהציבור לסייע לה בחיפושים אחריו.
הגופה של דהן אותרה אתמול כאמור בסמוך לבית העלמין מורשה, והועברה לבדיקה במכון לרפואה משפטית באבו כביר. בתום הבדיקה נקבע כי מדובר אכן בגופתו של שליו דהן. בעקבות כך, הועברה חקירת הרצח למשטרת מחוז מרכז.
זירת הרצח של עומרי זוארץ בנתניה

"לאחר הרצח של עומרי היה צפוי שתהיה נקמה, ואכן הייתה נקמה", אמרו בנתניה. "עכשיו יתחיל פרק נוסף בעולם הפשע בנתניה. היו חפלות לאחר הרצח של עומרי, ועכשיו נחכה ונראה אם הכנופיה של עומרי תתפרק או שימצאו מנהיג חדש. עומרי היה חכם, זהיר ואכזר, ועד עכשיו כולם מופתעים שהצליחו לעשות לו 'כיפה אדומה'".
בנתניה פועלות כמה כנופיות, אחת מהן בראשותו של העבריין גל זוארץ. הוא השתייך בעבר לכנופיה של עומרי זוארץ (בין השניים אין קשר משפחתי), אם הם הסתכסכו בזמן שריצו מאסר בגין פגיעה בחבר כנופיה אחרת בעיר. הסכסוך בין גל זוארץ לעומרי זוארץ נמשך גם אחרי שחרורם מהכלא. המלחמות בין הכנופיות בעיר, ובכללן גם מסיקה ובוקל, עוסקות בעיקר בשליטה על שוק הסמים, הלוואות בשוק האפור, הימורים ודמי חסות.