ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (שני) בדיון "40 החתימות" בכנסת, כשמשפחות חטופים ביציע הניפו שלט עם תמונות התצפיתניות והכיתוב "תסתכלו להן בעיניים". בנוסף, המשפחות קראו "תחזירו אותם עכשיו", ו"להחזיר עכשיו".
נתניהו במליאה: "אמשיך להילחם עד שנניף את דגל הניצחון"
(צילום: ערוץ כנסת)

"תסתכלו להן בעיניים". מחאה ביציע הכנסת
(צילום: ערוץ כנסת)

2 צפייה בגלריה
מחאה נגד בנימין נתניהו במליאת הכנסת ביום ה-234 למלחמה
מחאה נגד בנימין נתניהו במליאת הכנסת ביום ה-234 למלחמה
מחאה בזמן נאום נתניהו
(צילום: שלו שלום)
נתניהו אמר כי "לפני כמה ימים הייתי בפיקוד צפון עם כוחותינו מול חיזבאללה, ימים אחדים קודם לכן הייתי בפיקוד דרום עם כוחותינו מול רפיח. אני ראיתי את הנחישות שלהם להשלים את המשימה להשיג ניצחון על חמאס, להשיב את כל חטופינו, להבטיח שעזה לא תהווה עוד איום.
"לפני כמה ימים צפינו בכאב עמוק בסרטון מזעזע שמתעד את חטיפת החיילות הנפלאות שלנו והלב נקרע. החטופים והחטופות תמיד בליבנו והם תמיד בראש מעייננו. אני דוחה מכל וכל את השקר הנתעב כאילו אני לא נותן לצוות המו"מ את המנדט שהוא מבקש ולא נענה לבקשות שלו. קיבלתי חמש פניות של צוות המו"מ להרחיב את המנדט, ואישרתי את כולן", אמר.
הוא הוסיף: "סינוואר הוא המכשול היחיד לשחרור החטופים. במקום שהלחץ יהיה מופנה נגד סינוואר - הוא מופנה כלפי ממשלת ישראל. סינוואר יושב בבונקר ומחכך ידיו בהנאה ושמח שעושים בשבילו את העבודה. חברי הכנסת, אזרחי ישראל, את הלחץ צריך להפעיל נגד חמאס. אנחנו עושים את זה, נלחמים בעוצמה במרכז הרצועה, בצפון הרצועה ובדרום הרצועה. אני אמשיך להילחם עד שנניף את דגל הניצחון".
2 צפייה בגלריה
לפיד
לפיד
לפיד לנתניהו: "כשלת ונכשלת"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ראש האופוזיציה יאיר לפיד עלה לנאום אחריו, והאשים: "למה אתה עדיין ראש ממשלה? באיזה עולם ראש ממשלה שאחראי לאסון הגדול ביותר שקרה לעם היהודי מאז השואה הוא עדיין ראש ממשלה? באיזה עולם אתה לא עולה לדוכן הזה, מבקש סליחה מעם ישראל והולך הביתה?
"היית ראש הממשלה כשחנן יבלונקה מת בשבי, כשלירי אלבג נחטפה, כשמתן צנגאוקר נלקח אל מתחת לאדמה, אז אתה לא יכול להישאר בתפקיד, כי לא מילאת תפקידך באמונה, כי כשלת ונכשלת. אתה לא לגיטימי. הממשלה שלך לא לגיטימית, ואתה ראש ממשלה לא לגיטימי", אמר.
הוא טען כי "כל הצפון מפונה. חבל הארץ היפה ביותר, הפורח ביותר, נטוש, מצולק והרוס. אין להם תאריך חזרה. ב-1 בספטמבר מתחילה שנת לימודים והם לא יודעים איפה לרשום את הילדים. אנשי מילואים משרתים 150 יום, 170, 180. הם מסכנים את חייהם, נהרגים, נפצעים. העסקים שלהם נהרסים ואתה עסוק בלילות בניסיונות להנדס לחרדים חוק גיוס".
עוד אמר לפיד כי "צה"ל אומר לך שהוא מוכרח אותם. זו כבר לא שאלה פוליטית, זו שאלה מבצעית ובטחונית. החרדים צריכים להתגייס מפני שאין לנו מספיק גדודים ואין לנו מספיק חטיבות, ואתה עסוק בתרגילים ותעלולים פוליטיים כדי לשחרר אותם, אז אתה לא יכול להיות ראש ממשלה. אתה לא יכול להשאר ראש הממשלה, כי אתה לא באמת ראש הממשלה. אתה בן ערובה של הקיצונים בממשלתך. אתה לא עושה את מה שנכון, כי אתה מפחד פחד מוות מבן גביר וסמוטריץ'. אנחנו מחמיצים הזדמנות היסטורית, להסכם שלום אזורי, שיוביל גם להסדר בעזה וגם להסדר בצפון".