בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע הבוקר (חמישי) עוד שלושה מעורבים בניסיון הלינץ' במור ג'נאשווילי בעכו במהלך המהומות במבצע "שומר החומות" ב-2021. מוחמד חמאד וסאלח מג'יד, תושבי העיר, הורשעו במעשה טרור של חבלה חמורה בכוונה מחמירה. אסי חוראני, אף הוא תושב העיר, זוכה מחמת הספק מעבירה זו, אך הורשע בהתפרעות, שיבוש מהלכי משפט, היזק לרכוש, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות.
דבריהם של מור ג'נאשווילי ועו"ד בלייכר
(צילום: חוננו)

בנובמבר בשנה שעברה נגזרו 17 שנות מאסר על קוסאי עבאס שהוביל את תקיפתו של ג'נאשווילי שנפצע אז קשה. בגזר הדין של עבאס ציינו השופטים: "מדובר באחד המקרים החמורים מאירועי שומר החומות, שבו נגזר דינו של מי שהורשע בעבירה של מעשה טרור של ניסיון רצח. קבוצת מתפרעים שעימה נמנה הנאשם ביצעה שפטים במור רק משום היותו יהודי".
אחרי הדיון הבוקר, שבו הורשעו כאמור עוד שלושה מעורבים בתקיפה, אמר ג'נאשווילי: "אני חש שלא מוצה ההליך המשפטי עד תום. רק שניים מהמחבלים הורשעו בעבירה של מעשה טרור והמחבל השלישי זוכה. אני לא מבין כיצד השופט יכול לזכות את המחבל הזה ששיקר לאורך כל המשפט.
"המחבל הזה היה באירוע ופגע בי בצורה קשה. במשפט נחשפה שיחה של המחבל עם אמו, בדומה לשיחות של הנוחבות שפורסמו בתקשורת, שבה הוא מתגאה בחלקו בלינץ'. אנחנו נמשיך לדרוש את הצדק, צריך להילחם בטרור ולגרש את משפחות המחבלים שפגעו בי".
1 צפייה בגלריה
מור ג'נאשווילי
מור ג'נאשווילי
מור ג'נאשווילי
(צילום: גיל נחושתן)
עו"ד חיים בלייכר, שמלווה את הקורבן מטעם ארגון חוננו, אמר: "אנו מצפים ששלושת המחבלים יקבלו שנות מאסר ארוכות. לצערנו, המחבל השלישי שהיה שותף לשלהוב הרוחות בלינץ' זוכה בשל קושי בראיות שיצביעו מה פעולותיו בלינץ' שבו הוכח שהיה נוכח. השופט בחר לזכות אותו מעבירת מעשה הטרור.
"אנו סבורים כי כל מי שהיה שותף לאירוע צריך להינמק בכלא לשארית חייו. אנו מקווים כי בית המשפט יטיל עונשי מאסר כבדים על המחבלים כולם".