עידן שתיוי, בן 28, התנדב לצלם במסיבה ברעים. הוא הגיע למקום בשעה 04:00 לפנות בוקר, שעתיים וחצי לפני שהחל הטבח. "השיחה הראשונה והאחרונה ממנו הייתה ב-06:30 וחצי בבוקר", מספרת אחותו הילה. "בת הזוג שלו התקשרה כשהתחילו הטילים וביקשה ממנו לחזור. הוא אמר שהוא מתקפל וחוזר. זו הייתה השיחה האחרונה, מאז הוא לא ענה לנו".
1 צפייה בגלריה
עידן שתיוי
עידן שתיוי
רק חיפש להתנדב. עידן שתיוי
עידן אמור היה לחזור ברכב עם חבריו, אבל נרתם לעזור לאדם אחר שהיה תחת השפעת אלכוהול ולא יכול היה לנהוג. חבריו חזרו בשלום, והוא נעדר. "היה שם מישהו שיכור, שלא היה מסוגל לנהוג, והוא התנדב לנהוג לו ברכב", מספרת אחותו. "הם נסעו שניהם יחד עם עוד בחורה. אחרי המתקפה, הרכב שהם נסעו בו נמצא ירוי ובמצב לא טוב. היה לנו איכון על הטלפון שלנו, והוא היה עד שבת בלילה באותו מקום, ממש ליד רעים. זה כל מה שאנחנו יודעים על המקרה שלו".
עד לרגע זה אף גורם ממשלתי לא פנה למשפחתו של עידן והם מרגישים באפלה. "גם להגיד לנו 'אנחנו לא יודעים', זה משהו שאנחנו יכולים להתנחם בו. אנחנו מצפים שכמו שאנחנו ישבנו פה כל השבוע הזה, וניתחנו את המקרה של עידן וקיבלנו הרבה חומרים עצמאית, אז שיהיה מישהו מטעם המדינה, שיישב ויחקור. מה הסיכוי שלו להיות חטוף? מה הסיכוי שלו להיות הרוג? אני יודעת שהמדינה במצב קשוח, אבל ככל שעוברים הימים, מצטמצמים המקרים".
עידן, כך מספרת אחותו, הרבה להתנדב ולעזור. "הוא כל היום רק מחפש איפה לטייל, איפה לתרום, איך הוא יכול לסייע לכל גורם שצריך עזרה. הוא אימץ כלבה מכפר בצפון שבוע לפני שזה קרה, לוקה, אנחנו מטפלים בה בינתיים כשהוא לא פה. לפני חודש הוא התחיל תהליך התנדבות של 'לוחמים ללא גבולות'. הוא סטודנט לקיימות וממשל, ואדם שמאוד אכפת לו מהסביבה".
"אנחנו מתמודדים עם הרבה חוסר אונים", היא מוסיפה. "אין לנו יום ואין לילה. אנחנו מרגישים באבל קפוא, אבודים בתוך הסיפור הזה. מנסים לנסות להיות כמה שיותר פעילים, אנחנו לא מוותרים. יש לנו הרבה אמונה בעידן".