תיעוד: ירי סמוך לעמדת צה"ל במשולש

שני אחים תושבי באקה אל-גרבייה בשנות ה-20 לחייהם נאשמו כי ירו לפני כחודש לעבר עמדה של חיילי צה"ל סמוך לכפר ג'ת במשולש. פרקליטות מחוז חיפה הגישה נגדם את כתב האישום בתום חקירה של תחנת באקה אל-גרבייה והיחידה ללוחמה בפשיעה במרחב מנשה. האירוע תועד במצלמה שהייתה בתוך הרכב שבו נסעו הנאשמים.
במשטרה התקבל דיווח ב-25 במאי על אודות אירוע ירי לעבר עמדה של חיילי צה"ל סמוך לכפר ג'ת במשולש, ללא נפגעים מקרב החיילים. שוטרים שהוזעקו למקום פתחו בסריקות לאיתור חשודים לצד איסוף ראיות וממצאים מהזירה.
3 צפייה בגלריה
אירוע יריות בבאקה אל גרבייה
אירוע יריות בבאקה אל גרבייה
תיעוד הירי
במשטרה ציינו כי חקירה מאומצת שכללה שימוש באמצעים מיוחדים ושיטות חקירה מגוונות הובילה למעצרם - ארבעה ימים אחרי התקרית - של שני חשודים, אחים תושבי באקה אל-גרבייה בשנות ה-20 לחייהם.
החקירה הוטלה על היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) במרחב מנשה. עם התקדמות החקירה איתרו החוקרים תת מקלע מסוג קרלו ששימש על פי החשד את החשודים באירועים נוספים.
מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת בבית המשפט בחדרה, ועם תום מלאכת החקירה הוגש נגד החשודים כתב אישום. האירוע תועד באמצעות מצלמה שהייתה בתוך הרכב. כשנשאל אחד הנאשמים על ידי החוקר "מאיפה אתה יודע לירות באקדח", השיב: "מאוקראינה, אודסה".
מפקד היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב מנשה, רפ"ק מוטי בן הרוש אמר כי "מדובר באירוע חמור ביותר בו ביצעו החשודים ירי לעבר חיילי צה"ל שהיו במקום במסגרת תרגיל צבאי, חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה ניהלו חקירה מורכבת ונחושה אשר בסופה הוגש כתב אישום".
עורך דין מירסי אבו מוך שמייצג את החשודים בתיק אמר כי "אין בסיס לכל מה שנטען".
פורסם לראשונה: 23:16, 23.06.22