תושב טייבה, בן 29, שבר את שיאי האחזקה המוכרים של תחמושת לא-חוקית, כשנתפס עם 15,104 קליעים שמתאימים בין היתר לרובי M-16 ואשר הוסלקו בתא המטען של הרכב בו נהג. כך עולה מכתב אישום חמור שהוגש בבית משפט השלום בעכו על ידי עו"ד רותם לנדמן, מלשכת התביעות של המחוז הצפוני במשטרה.
3 צפייה בגלריה
התחמושת שנתפסה אצל החשוד
התחמושת שנתפסה אצל החשוד
התחמושת שנתפסה בתא המטען של החשוד. הפעיל לפי החשד "קו הפצה" לפושעים
(צילום: דוברות מחוז צפון)
3 צפייה בגלריה
התחמושת שנתפסה אצל החשוד
התחמושת שנתפסה אצל החשוד
(צילום: דוברות מחוז צפון)
3 צפייה בגלריה
התחמושת שנתפסה אצל החשוד
התחמושת שנתפסה אצל החשוד
(צילום: דוברות מחוז צפון)
לפי האישום, אחמד טויל נתפס עם מצבור התחמושת הענקי לפני כשלושה שבועות, בעת שנסע מכיוון אחיהוד ליסעור. שוטרי היחידה המרכזית בצפון ערכו אז חסימה בצומת יסעור, באמצעות ניידת משטרתית גלויה, וכאשר הנאשם הבחין בניידת, הוא סטה לשולי הכביש ופנה לציר עפר. שוטרי הימ"ר דלקו אחריו ועצרו אותו.
בחיפוש שעשו ברכב השברולט בו נהג הם הופתעו לגלות את התחמושת העצומה: ברכב נמצאו ארגז פעולה צה"לי עם 990 כדורים בקוטר 5:56 מ"מ, 1,031 כדורי 5:56 בתפזורת, 1,000 כדורי 5:56 בתפזורת, 1,039 כדורים בקוטר 9 מ"מ בתפזורת, 266 אריזות קרטון כשבכל אחת מהן 30 כדורים של 5:56 (7,980 כדורים), 1,300 כדורים בקוטר של 9 מ"מ ועוד מאות כדורי 9 מ"מ ו-5:56 מ"מ. טויל נאשם בנשיאה ובהובלה של תחמושת וכן בהפרעה לשוטר במילוי תפקידו.
עמית גולןרפ"ק עמית גולןצילום: דוברות מחוז צפון
"אני יותר מ-20 שנה במשטרה ומעולם לא נתקלתי בכמות כזו של תחמושת, זו תחמושת שיכולה לחמש גדוד חי"ר מבצעי, מאות ק"ג של תחמושת שמתאימה לרובי M-16, אקדחים שונים ורובי קרלו", אמר רב-פקד עמית גולן, ראש מחלק פשעים חמורים בימ"ר צפון. הוא ציין כי הנאשם נסע מכיוון הגליל המערבי לכיוון טייבה, וכי להערכת החוקרים התחמושת הייתה מיועדת לארגוני פשיעה בישראל וחלקה גם לשטחים. "זה היה עלול לשמש לפיגועים כלפי אזרחים ישראלים וכלפי חיילי צה"ל. רובה של התחמושת מקורו בצה"ל ונגנב מבסיסים", הוסיף רפ"ק גולן.
במשטרת המחוז הצפוני מעריכים כי שווי התחמושת מגיע למאות אלפי שקלים וכי הנאשם ניהל "קו חלוקה", שבמהלכו היה אמור לעבור בין מספר תחנות ולמכור את התחמושת.
עו''ד תומר נווה, מייצג את המאיים על דר'שרון אלרועי פרייסעו''ד תומר נווה
עו"ד תומר נווה, שמייצג את הנאשם, מסר בתגובה "הנאשם מכחיש כל קשר לתחמושת, הרכב שייך לאדם אחר ואינו בבעלותו, הוא התבקש לקחת את הרכב ממקום למקום ולא ידע כלל מה יש בתא המטען, נפעל לשחרורו".