צה"ל פתח במתקפה אוגדתית במרכז רצועת עזה. לאחר רצף תקיפות חריגות באזור מחנה הפליטים נוסייראת במהלך הלילה והפצצת מגדל הבוקר (חמישי), הותר לפרסום כי צה"ל החל במבצע קרקעי אוגדתי במרכז הרצועה.
תיעוד מהתקיפות במרכז הרצועה
(צילום: דובר צה"ל)

בהודעת צה"ל נאמר כי צוותי הקרב של חטיבות 401, הנח"ל ויחידות נוספות בפיקוד אוגדה 162 החלו הלילה בפעילות ממוקדת לחיסול מחבלים והשמדת תשתיות טרור במרכז הרצועה. לפני כניסתם לאזור, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר בשיתוף חטיבה 215 תקפו בכמה מטסים עשרות תשתיות טרור מעל ומתחת לקרקע במרחב.
בצה"ל אמרו כי הפעילות המשותפת לכוחות המתמרנים ולחיל האוויר בוצעה בעקבות הכוונה מודיעינית מדויקת, המעידה על הימצאות תשתיות טרור ומחבלים רבים באזור.
3 צפייה בגלריה
נוסייראת
נוסייראת
המתקפה בנוסייראת
במהלך המבצע הלילה, לוחמי הנח"ל זיהו מחבל חמוש שיצא מפיר מנהרה בסמוך לכוחות ונכנס למבנה צבאי. מטוס קרב תקף את המחבל. כמו כן, לוחמי חטיבה 401 איתרו באמצעות תצפיות כמה משגרים במרחב. בנוסף, כוחות זרוע הים ביצעו תקיפות לעבר מרחב החוף במרכז הרצועה, כסיוע ללוחמים שפועלים במרחב.
המבצע במרכז הרצועה אמור להימשך כמה ימים ומטרתו העיקרית היא להרחיב לכיוון דרום את המסדרון שמבתר את הרצועה. בצה"ל לא נתקלו עד כה בהתנגדויות או בהיתקלויות, ומבהירים שהכוחות הקרקעיים לא נכנסים למחנות הפליטים עצמם, נוסייראת ואל-בורייג'.
במהלך הלילה הכוחות התקדמו באזור, וכבר איתרו אמצעי לחימה בכמה מקומות. הפשיטה הזו נעשית בהמשך לרצף פשיטות בצפון ובמרכז הרצועה, שמתרחשות על בסיס מודיעין. היא החלה ב"מכת אש" מסיבית, שכללה מספר מטסים מאתמול בערב ועד הבוקר.
ברצועה דיווחו על "חגורת אש" מצפון למחנה הפליטים, תקיפות במסגדים בסמוך, כניסת רכבי צבא לנוסייראת וגם על פגיעה במגדלים מגורים. ב"אל-ג'זירה" נטען כי חמישה נהרגו וכמה נפצעו בתקיפת בית ספר ובניין מגורים בנוסייראת.
3 צפייה בגלריה
תקיפה במחנה נוסייראת בניסיון לחסל את מרואן עיסא
תקיפה במחנה נוסייראת בניסיון לחסל את מרואן עיסא
בכיר חמאס מרואן עיסא, והזירה שבה חוסל בנוסייראת
( צילום: דובר צה"ל)
מרכז הרצועה מהאזורים שבהם צה"ל עדיין לא תמרן מתחילת הפעולה הקרקעית, לפני כמעט חצי שנה. מוקדם יותר השבוע יצאה מהרצועה אוגדה 98, ולמעשה לא נותרו ברצועה כוחות מתמרנים.
אזור אחר שבו צה"ל לא תמרן הוא העיר רפיח שבדרום הרצועה, שלגביה אמר השבוע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "יש תאריך" לפעולה בעיר - למרות ההתנגדות הברורה של האמריקנים לכך.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' רמז על תחילת הפעולה בנוסייראת בריאיון הבוקר בכאן ב'. "באזורים שבהם פעלנו יש הרבה פחות חמאס והרבה פחות יכולות, ונצטרך להעמיק את זה. האתגר המרכזי כרגע זה להשלים את הפעילות גם ברפיח, גם בדיר אל-בלח וגם בנוסייראת. חלק מזה מתחיל היום", אמר.
כשנשאל מה בדיוק מתחיל, ענה סמוטריץ': "אני מניח שהדברים יתפרסמו, בוא ניתן להם קודם כל להתבצע. צה"ל פועל וימשיך לפעול ואנחנו נפרק בשלב ראשון את המסגרות המסודרות של חמאס ואחר כך נמשיך לפרז את רצועת עזה, כמה זמן שזה ייקח".
3 צפייה בגלריה
 מפקד משטרת נוסייראת והרכב שהופצץ
 מפקד משטרת נוסייראת והרכב שהופצץ
מפקד משטרת נוסייראת והרכב שהופצץ
מחנה הפליטים נוסייראת, נזכיר, הוא המקום שבו חוסל לפני כחודש מרואן עיסא, מספר 3 בחמאס אחרי יחיא סינוואר ומוחמד דף. עיסא, שחוסל במבצע תקיפות אוויריות במחנה, נחשב לחיסול הכי משמעותי של צה"ל עד כה ברצועה. דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי ציין כי יחד עם עיסא חוסל גם ראזי אבו טמעאה, בכיר בחמאס ששהה במקום החיסול ושימש כראש מטה הסיוע הקרבי והמנהלתי בארגון הטרור.
כמו כן, בחודש שעבר חוסל לפי דיווחים בעזה גם מפקד משטרת נוסייראת אבו אל-נור אל-ביומי. דווח כי הוא נהרג בתקיפה אווירית של רכב סמוך למטה אונר"א במחנה הפליטים, וכי כמה בני אדם נוספים נהרגו בתקיפה.