שני ערבים ישראלים נעלמו לפני כמה חודשים, ומשפחותיהם חוששות לגורלם. קרוביהם של השניים דורשים מהמשטרה להרחיב את המאמצים למציאתם.
עמאר חמוד, תושב חיפה בן 30, נעדר כבר 125 ימים. המשטרה לא פרסמה במקרה שלו הודעה, כפי שהיא עושה במקרים רבים שבהם היא מבקשת עזרה מהציבור באיתור הנעדר.
1 צפייה בגלריה
נעדרים במשך חודשים. חמוד ואגבאריה
נעדרים במשך חודשים. חמוד ואגבאריה
נעדרים במשך חודשים. חמוד ואגבאריה
קרובי משפחתו של חמוד סיפרו כי יש שמועות שהוא נחטף: "אנחנו לא יודעים היכן נמצא עמאר, שמענו שהוא נחטף ובטוח שנשקפת סכנה לחייו". קרוביו הוסיפו כי הם "מקווים שהוא בחיים ויחזור בשלום לחיק המשפחה".
אחד מחבריו של חמוד אמר כי "נסיבות המקרה מוזרות, כולם יודעים שיש סכנה לחייו. אי התקשורת שלו עם המשפחה מעלה שאלות רבות. אני מופתע מכך שהמשטרה לא פרסמה עליו לאורך כל התקופה הזו, כפי כשהם מפרסמים על נעדרים מהחברה היהודית".
מוסטפא אגבאריה, בן 80 ממושירפה שבוואדי עארה, נעדר כבר 197 ימים, ולדברי בני משפחתו נראה לאחרונה בג'נין. המשטרה פרסמה כמה הודעות בנושא וביקשה את עזרת הציבור בחיפושים אחריו. גם המשטרה הפלסטינית התערבה, והוקם צוות מתנדבים לחפש אחריו באזור ג'נין, אך כל הניסיונות לא הניבו תוצאות.
"כולם דואגים לו והחיפושים אחריו עדיין נמשכים, אך ללא כל התקדמות", סיפר חבר של המשפחה. "העניין מאוד מוזר, במיוחד כשמדובר בקשיש שמתקשה לעבור ממקום למקום. צריך להרחיב את החקירה ולא להתעלם כאילו לא נשקפת סכנה על חייו".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "משטרת ישראל מנהלת מגוון פעולות לאיתור נעדרים, לרבות שילוב כוחות ואמצעים מבצעיים רבים, לצד נקיטת מהלכי חקירה ומודיעין בהתאם לחשיבות המשימה, רגישותה והכרה בכך, שמאחורי כל נעדר יש משפחה, קרובים וחברים. פעילות זו מתבצעת באופן מקצועי ללא הבדל דת, גזע, מין ולאום ובשום אופן ללא קשר לזהותו של הנעדר.
"גם במקרה זה, עם ההודעה על ההיעדרות פתחה משטרת ישראל בחקירה במסגרתה עסקו כוחות בחיפושים וסריקות אחר הנעדר, לצד ביצוע פעולות חקירה רבות ומגוונות אשר עדיין נמשכות בניסיון לאתרו. לאורך כל הדרך המשטרה דאגה לעדכן את המשפחה בהתפתחויות ובפעולות וכן לבדוק עימם בכל מידע חדש בעניינו של הנעדר היכול לסייע בחקירה". במשטרה הוסיפו כי ב-20 ביוני פורסמה הודעה בעניין היעדרותו של חמוד.