ארה"ב דיווחה אחר הצהריים (יום ה') כי משמרות המהפכה של איראן השתלטו על מכלית נפט במים הבינלאומיים של מפרץ עומאן. המכלית נשאה את דגל איי מרשל, ונמצאת בבעלות חברה טורקית.
המכלית, Advantage Sweet, עשתה את דרכה מכוויית ליוסטון, טקסס. בסביבות השעה 13:15 דיווח הצוות שהיה עליה כי האיראנים משתלטים על המכלית. איראן מסרה כי ההשתלטות על מכלית הנפט הייתה אחרי שהמכלית התנגשה בכלי שיט איראני ופצעה כמה אנשי צוות, ואז ניסתה להימלט. לפי התקשורת הממלכתית ברפובליקה האיסלאמית, בנוסף לפצועים יש שני נעדרים.
1 צפייה בגלריה
מפה מפרץ עומאן מיקום פיצוץ שבו נפגעה ספינה ישראלית הליוס ריי
מפה מפרץ עומאן מיקום פיצוץ שבו נפגעה ספינה ישראלית הליוס ריי
מפה מפרץ עומאן מיקום פיצוץ שבו נפגעה ספינה ישראלית הליוס ריי
בהודעת הצי האמריקני נמסר כי "המעשים של איראן מנוגדים לחוק הבינלאומי, ומשבשים את הביטחון והיציבות באזור. איראן צריכה לשחרר מיד את מכלית הנפט". ארה"ב מסרה כי "בשנתיים האחרונות איראן השתלטה בניגוד לחוק לפחות על חמישה כלי שיט מסחריים ששטו במזרח התיכון". ההשתלטות הייתה ליד מצרי הורמוז - נתיב שדרכו עוברת חמישית מאספקת הנפט העולמית.
ההשתלטויות האיראניות על כלי שיט מסחריים באזור המפרץ החלו אחרי שדונלד טראמפ הודיע ב-2018 על פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין שנחתם עם איראן. בנוסף האשים הצי האמריקני את טהרן בסדרת מתקפות נגד כלי שיט זרים - כולל מכליות נפט שנמצאות בבעלות ישראלית.