בליכוד העבירו ליו"ר תקווה חדשה השר גדעון סער הצעה לשמש כמוזמן מעת לעת בקבינט המלחמה בדומה לשרים בכירים אחרים שמוזמנים לדיונים מפעם לפעם. ל-ynet נודע כי סער סירב להצעה ואם לא יימצא פתרון ביממה הקרובה - ככל הנראה יפרוש מהממשלה.
2 צפייה בגלריה
נתניהו, גדעון סער
נתניהו, גדעון סער
נתניהו וסער
(צילום: REUTERS/Ronen Zvulun, אלכס קולומויסקי)
גורמים בליכוד אומרים כי ההצעה הנוכחית הועברה לסער משום שכל פתרון אחר עלול לסבך את המצב מבחינת השותפים האחרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'. ההצעה מטעם הליכוד הייתה מקובלת על בן גביר וסמוטריץ' - אך כאמור, סער סירב לה.
ביום שני האחרון, שבוע אחרי הודעת הפילוג שלו מהמחנה הממלכתי של בני גנץ, קיים סער ישיבת סיעה ראשונה - ולא חזר בו מהאולטימטום שהציב ומדרישתו לכניסה לקבינט המלחמה. "האמת חייבת להיאמר: מרכז הכובד במלחמה הזאת עבר מהקבינט הביטחוני, שהפך לסוג של פרלמנט, לקבינט המלחמה המצומצם", הוסיף סער. "בשבוע הראשון למלחמה תעדפתי את עצם הקמת ממשלת החירום על חברותי בקבינט המצומצם. בנסיבות השעה - אין לנו יותר את הפריבילגיה הזאת", אמר אז.
סער אמר כי הוא "תובע את האפשרות לנסות ולהשפיע על שינוי כיוון במלחמה, ולהשמיע את קולנו במוקד הניווט שלה. לא נוכל לוותר על כך. התואר לא מעניין אותי, אלא המהות. נכנסנו לממשלה לה התנגדנו רק עקב המלחמה ורק כדי להשפיע בעניין המלחמה. אם לא נוכל לעשות זאת – לא נוכל להיות בממשלה".
בתשובה לשאלה מהו הדד-ליין שאותו הציב לראש הממשלה בנימין נתניהו להיענות לדרישתו לכניסה לקבינט המלחמה, על רקע התנגדותו של גנץ שלו יש זכות וטו בעניין, אמר סער: "אמרתי 'ימים ספורים', וזו הגדרה שברורה לכל אחד. אינני רואה תועלת במריחת העניין".
2 צפייה בגלריה
 הסכימו להצעה. סמוטריץ' ובן גביר
 הסכימו להצעה. סמוטריץ' ובן גביר
הסכימו להצעה. סמוטריץ' ובן גביר
(צילום: אלכס קולומויסקי, AFP)
סער הציב לנתניהו את האולטימטום בפגישה שקיים עימו בארבע עיניים, אחרי ישיבת הקבינט. כאמור, הוא הבהיר כי לא יישאר חבר הממשלה אם לא יצורף לקבינט המלחמה - והדגיש שוב כי אין בכוונתו לחזור לליכוד. סער, שמבקש מקום אחד בקבינט, הודיע לנתניהו שימתין כמה ימים לתשובה.
צירופו של סער לקבינט אינו פשוט - בין היתר כי סמוטריץ' ובן גביר דורשים להצטרף לקבינט המלחמה אם סער יצורף. גנץ, שאותו כאמור עזב סער, מסרב לאפשר את הרחבת הקבינט. "מה שעובד טוב לא צריך לתקן", הסביר גנץ - שיש לו כאמור זכות וטו על צירוף חברים לקבינט המצומצם.