התיעוד המזויף של חמאס – הנס של לוחם נצח יהודה: הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה בתחילת השבוע סרטון שבו נראה כביכול צלף מבית חאנון שבצפון הרצועה יורה ופוגע בחייל צה"ל. אבל הלוחם, מגדוד נצח יהודה, כלל לא נפגע בתקרית - שהתיעוד שלה פוברק על-ידי חמאס. צפו:
צפו: חמאס הוסיף אלמנטים ויזואליים - כדי לדמות פגיעה בלוחם

הירי לעבר הלוחם, כנראה מרובה בארט אמריקני שנמצא בידי צלפי חמאס, אכן התרחש. הצלף ירה קליע בקליבר 0.5, שמסב נזק קטלני וחריג בהיקפו אם הוא פוגע באדם. אבל הקליע חלף ליד ראשו של הלוחם - ובנס החטיא ולא פגע בו. הלוחם הבין זאת מיד ומיהר להתכופף מאחורי סוללת האדמה שבקרבתה עמד עם מפקדו.
מתעד של חמאס שצילם את הירי מבעד לכוונת עיבד את הסרטון והוסיף לו אלמנטים ויזואליים שכביכול המחישו פגיעה בבטנו של הלוחם. בפועל - כאמור - זה לא קרה, ואף חייל לא נפגע מצליפה ברצועה בימים האחרונים. על תיק שהוצב ליד הצלף כתבו מחבלי חמאס "כדור אחד, קצין אחד, טופאן אל-אקצא (השם שהעניק חמאס למלחמה - י"ז)". הצלף טושטש במקור, בסרטון שפרסם ארגון הטרור.
3 צפייה בגלריה
פייק ניוז: חמאס טען שירה על לוחם נצח יהודה ירי צלף אבל החטיא
פייק ניוז: חמאס טען שירה על לוחם נצח יהודה ירי צלף אבל החטיא
ה"פגיעה" בבטנו של הלוחם. אף חייל לא נפגע מצליפה בימים האחרונים
3 צפייה בגלריה
פייק ניוז: חמאס טען שירה על לוחם נצח יהודה ירי צלף אבל החטיא
פייק ניוז: חמאס טען שירה על לוחם נצח יהודה ירי צלף אבל החטיא
מתוך הסרטון. קצינים בכירים עמדו סמוך
בסמוך מאוד למקום שבו ניסה הצלף לפגוע בלוחם, עמדו גם קצינים בכירים וייתכן שהכוונה הייתה לנסות להרוג אחד מהם. לאחר האירוע החלו הכוחות בפעילות מודיעינית ואווירית לסגירת מעגל וחיסול הצלף, אך ככל הידוע - הוא עדיין בחיים.
חמאס הצליח גם בחודשים האחרונים לפגוע בלוחמים באמצעות צלפים ברחבי רצועת עזה, וגם לתעד ולהפיק מכך סרטוני תודעה שהופצו. ארגון הטרור גם תיעד את הכוחות באמצעות רחפנים שהרים לטובת איסוף מידע ומאמץ תודעה. מנגד, כפי שנחשף ב-ynet, יצאו בצה"ל בחודשים האחרונים למבצע מרוכז כדי לצוד את צלפי חמאס בצפון רצועת עזה ולחסל אותם - כפי שקרה בכמה ניסיונות מוצלחים.

האזהרה: שחיקה מסוכנת

הגדוד ה"חרדי" נצח יהודה מחטיבת כפיר תופס זה קרוב לעשרה חודשים ברציפות את אותה גזרת ההגנה בצפון עוטף עזה, במרחב מוצב ארז. בימים אלו לוחמיו פועלים שוב בפשיטות מקומיות נגד יעדי חמאס בעיירות בית לאהיה ובית חאנון.
3 צפייה בגלריה
הרמטכ״ל הרצי הלוי עם לוחמי גדוד ׳נצח יהודה׳ בגבול עזה
הרמטכ״ל הרצי הלוי עם לוחמי גדוד ׳נצח יהודה׳ בגבול עזה
הרמטכ"ל עם לוחמי נצח יהודה במוצב ארז ביוני. צה"ל: "כל הצבא מתוח עד הקצה. סומכים עליהם באוגדה"
(צילום: דובר צה"ל)
הלוחמים מתמודדים גם עם מקרים של הגעה אסורה של פעילי ימין למרחב גדר המערכת בדרישה להקים מחדש התנחלויות ברצועה, וגורמים שמלווים את הגדוד מזהירים משחיקה מסוכנת שעלולה להתפתח לתופעות ומעשים בעייתיים. "גדוד נצח יהודה נולד מחדש בשנה האחרונה כשלוחמיו השתתפו לראשונה בתמרון במלחמה ומביאים הישגים גדולים נגד חמאס אחרי שנים ארוכות שבהן זוהו עם יהודה ושומרון בלבד, שם צברו גם אירועים שליליים שהכתימו את שם היחידה", הסביר קצין שמלווה את היחידה. "אבל צה"ל שוב לא לומד ולחיילים אין תאריך יעד לעבור לגזרה אחרת, אפילו בזירה העזתית, או לצאת להתרענן באימון גדודי".
הקצין הזהיר כי "עלולים להיות לכך מחירים. גדודים אחרים, גם מתוך חטיבת כפיר, טוחנים ועובדים קשה כמו נצח יהודה אבל להם לפחות מחליפים משימות והם מדלגים בין גזרות בט"ש - עזה, איו"ש והצפון". בצה"ל טוענים מנגד כי החיילים מרועננים תדיר ביציאות הביתה, בתרגילים שמבצעים בין המשימות לחיילים וכי "כל הצבא מתוח עד הקצה ולא רק נצח יהודה כי אנחנו בשנה מורכבת עם לא מעט חוסר ודאות. לוחמי נצח יהודה נמצאים בגזרה שם ברצף כי סומכים עליהם באוגדת עזה והם ראויים לכך, ומגלים מוטיבציה גבוהה".