מאבק חברות התעופה עלה מדרגה הבוקר (חמישי) ועובדי התעופה החליטו לצאת למחאה בשטח האווירי בשדה התעופה. בשל כך נעצרו ההמראות מנמל התעופה בן גוריון מ-10:00 עד 12:00. נחיתת מטוסים תתאפשר, אך המטוסים לא יפרקו מזוודות.
בשל המחאה יתעכבו כ-11 טיסות שאמורות להמריא מהשדה וכאמור יהיו עיכובים בפריקת המזוודות מעשר טיסות נוחתות, כשבמקביל מפגינים עובדי ענף התעופה ורשות שדות התעופה. העובדים מוחים על סגירת השמיים ועל המצוקה שבה שרויים עובדי ענף התעופה הישראלי, מאז פרוץ הקורונה.
את העצרת מוביל איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות בראשות אבי אדרי. בשל משבר הקורונה, פוטרו אלפי עובדים בענף התעופה, והוצאו לחל"ת, ורבים עדיין לא שבו לעבודותיהם. כעת הם מפגינים כשהשבים ממרבית מדינות העולם נדרשים לבידוד, מה שמוביל לביטולים רבים. "אנחנו רוצים שהממשלה תדע לתמוך בעובדים שנמצאים בו כשהיא מחליטה לסגור את השמיים", אמר אדרי בהפגנה, בה עלו העובדים על מסלולי ההמראה. בשל כך נרשמים עיכובים גם בנחיתות.
"לא יעלה על הדעת שסוגרים יעדים, ולא נותנים תמיכה לחברות או תשלום לעובדים", מחה אדרי. "אנחנו קוראים לממשלה – כמו שאת יודעת להחליט לסגור את השמיים, תחליטו לתמוך בעובדים ובחברות. אנחנו מאותתים לממשלת ישראל: אנחנו לא מחפשים מאבק, אנחנו מחפשים תכלס. הממשלה צריכה להזרים כספים. אין בעיה שהממשלה תסגור את השמיים, אבל יש בני אדם, ואתה לא יכול לגדוע את פרנסתם".
יו"ר ההסתדרות במרחב משה ארבלי אמר כי "ממשלת ישראל הפקירה אותנו פה. כשאני מדבר עם אדרי אני שואל את עצמי – 'לאן הגענו?'. באנו כדי לשאול עד מתי ממשלת ישראל תפקיר אותנו. כל מדינה נאורה קיבלה עזרה בענף התעופה, חוץ מאיתנו. נוכיח שאנחנו יודעים להילחם".
שרון בן יצחק מוועד עובדי אל על אמר כי "כנראה שהממשלה לא צריכה תעופה כחול לבן. אנחנו רואים משפחות נהרסות, ביום בהיר אחד האדמה נשמטת והממשלה? אין ממשלה. יש עובדים שמתחננים שנציל אותם, אמא שמציינת כסף לדלק, אחד שמבקש כסף לעזור לבר מצווה של בנו. העובדים קורסים כלכלית, ואיפה מקבלי ההחלטות? לפני מספר חודשים חתמנו באל על מול המדינה וההנהלה, היחידים שכיבדו אותו זה אנחנו העובדים. כל החלטה על סגירת שמיים תבוא עם חבילת פיצוי לחברות התעופה. מבחינתנו אין יותר חל״ת״, הוסיף בן יצחק.
"באנו לפה כטייסים בסולידריות עם המאבק", אמר הקברניט מידן בר בהפגנה. "זה אולי הרגע הכי קשה בחברה הישראלית. המפגינים רוצים שלושה דברים – לעבוד, סיוע, ולהפסיק את הבלבול. נוסע שרוצה לקנות כרטיס טיסה לחו"ל, לא יודע אין ולאן וכמה ומתי. זה פוגע בכולם".