הטייס אילן פפיני, בן 60 מחיפה, מת מפצעיו - אחרי שהתרסק עם אווירון זעיר ממדים באזור מגידו שבעמק יזרעאל. פפיני, נשוי ואב לשניים, פונה שלשום (שישי) מורדם ומונשם לבית החולים העמק בעפולה, כשהוא סובל מחבלה רב-מערכתית - ושם נקבע מותו לאחר כמה שעות.
3 צפייה בגלריה
אילן פפיני נהרג בהתרסקות מטוס במגידו
אילן פפיני נהרג בהתרסקות מטוס במגידו
אילן פפיני שנהרג בהתרסקות
הסיבה להתרסקות כלי הטיס עדיין אינה ודאית - אבל נבדקת האפשרות שציפור פגעה במנוע המטוס הקל. הוא יובא למנוחות היום בשעה 14:00 בבית העלמין תל רגב.
בנו אלון סיפר כי אביו, מהנדס תוכנה במקצועו שהפעיל גם סימולטור טיסה, אהב מאוד את הטיסה והחזיק ברישיון טיס אזרחי יותר מ-35 שנה. "זו הייתה ממש התשוקה שלו, אבא אהב מאוד לטוס. זה היה תחביב יקר, אבל זה היה משהו שמאוד חשוב לו. לאחר שבוע העבודה, בימי שישי בדרך כלל פעם בחודש, אבא היה לוקח את האוטו, נוסע למנחת מגידו, מטיס את המטוס - וחוזר הביתה".
על מה שקרה שלשום סיפר אלון: "שמענו מאחד הטייסים שהיה שם שקולו של אבא נשמע בקשר, הוא דיווח שציפור פגעה במטוס והוא איבד שליטה בהגאים. אלה למעשה הדברים האחרונים שאבא שלי אמר. אותו טייס אמר את זה למשפחה. החשש שזו אכן ציפור מתגבר כי באמת מצאו שם ציפור מתה".
3 צפייה בגלריה
פצוע מהתרסקות מטוס סמוך למגידו
פצוע מהתרסקות מטוס סמוך למגידו
כלי הטיס שעימו פפיני התרסק באזור מגידו
הדיווח על ההתרסקות התקבל בשעה 11:48 במוקד מד"א במרחב גלבוע. פרמדיק מד"א אמיר אלישע סיפר: "הגענו למקום וראינו את המטוס הפוך על צידו. ראינו את הגבר כשהוא מעורפל הכרה וסובל מחבלה רב מערכתית. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, הרדמנו והנשמנו ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים, כשמצבו קשה ולא ויציב".
יו"ר אגודת התעופה הכללית, עו''ד נתנאל (נתי) פרץ, מסר: "אני סמוך בטוח כי חוקר תאונות התעופה הראשי יגיע למסקנות במהרה, נמתין למסקנותיו".
בכתבה זו שולבו תמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותן - שלחו לנו במייל אדום
פורסם לראשונה: 23:21, 10.02.24