צה"ל תקף הבוקר (שבת) טנדר שמוקם במטע בננות במרחק של יותר מ-30 ק"מ ממטולה - הנקודה הצפונית ביותר בגבול עם לבנון. על פי הדיווחים, התקיפה התרחשה באזור אל-בראכ, בסביבת נהר הזהראני. מדובר במוקד התקיפה העמוק ביותר שעליו לקח צה"ל אחריות בשטח לבנון מפרוץ המלחמה.
תיעוד: תקיפת תשתיות טרור של חיזבאללה
(צילום: דובר צה"ל )

2 צפייה בגלריה
תקיפה בלבנון, לפי דיווחים כ-40 ק"מ מהגבול
תקיפה בלבנון, לפי דיווחים כ-40 ק"מ מהגבול
הרכב שהותקף. בלבנון טוענים: שימש להובלת בננות
על פי הדיווחים בלבנון, התקיפה בוצעה באמצעות כטב"מ. סוכנות הידיעות הלבנונית דיווחה כי מגדלי הבננות באזור שהותקף הכחישו שהטנדר שימש למטרות צבאיות. לדבריהם, הרכב שימש להובלת בננות - והתקיפה עצמה כוונה נגד אנשים, נגד פרנסה ומתוך ניסיון להפחיד את המגדלים מלצאת לעבודה. לטענתם, התקיפה תשפיע לרעה על התנועה החקלאית באזור.
אחרי התקיפה, זוהה שיגור לעבר אזור מושב מרגליות שבגבול הצפון - והוא נפל בשטח פתוח. צה"ל תקף את מקור הירי בשטח לבנון. באותה שעה הופעלה גם התרעה על חשש לחדירת כלי טיס עוין באזור הצפון, אך בצבא עדכנו כי לא זוהו כלי טיס שחדרו. קרוב לשעה 13:00 תקפו מטוסי קרב תשתיות טרור של חיזבאללה, במקביל לתקיפות בירי ארטילרי.
ביממת קרב שהתפתחה אתמול בגבול הצפון נפצעו באורח קשה ארבעה חיילי צה"ל, וחייל נוסף נפצע באורח בינוני. החמישה נפצעו מירי נ"ט לעבר מוצב צה"ל ליד קיבוץ מנרה שבאצבע הגליל, וכתוצאה מנפילת כלי טיס שחדרו מלבנון אתמול בצהריים. בתגובה, צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון.
בתקיפה בלבנון בתגובה לשיגורים, שדובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי הגדיר כ"רחבה מאוד", תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תשתית מודיעין ששימשה את מחבלי חיזבאללה להכוונת טרור נגד מדינת ישראל, לצד שורת אתרים צבאיים ובהם מספר מבנים ועמדות שבהם פעלו מחבלי הארגון ומחסן אמצעי לחימה.
פורסם לראשונה: 12:42, 11.11.23