תיעוד חדש שמתפרסם הערב (ראשון) בלעדית ב-ynet חושף כיצד נחמן חורי (20) משתולל עם רכבו במושב רווחה בדרום, דקות לפני שלפי החשד דרס למוות את סגן אלוף ישראל ברכיבת אופניים גיא תימור (21), ליד צומת נהורה שבחבל לכיש. עוברי אורח שחזו בחורי נוהג בפראות תיעדו אותו והזהירו מפניו. כמה מהם אף התקשרו למשטרה, שניסתה להצר את צעדיו אך ללא הועיל.
תיעוד: הנהג הדורס נחמן חורי משתולל עם הרכב במושב רווחה דקות לפני שדרס למוות את גיא תימור

3 צפייה בגלריה
הרכב של החשוד
הרכב של החשוד
וכך נראה הרכב אחרי התאונה
חורי, תושב קריית מוצקין, נעצר רק אחרי שדרס למוות את רוכב האופניים המקצועי. בסרטון נשמע הצלם, שראה כיצד הוא נוהג, אומר "תראו איזה גמור". התושבים הזעיקו את המשטרה, שפתחה במרדף; אבל במהלך מנוסתו של חורי הוא עבר באור אדום, פנה בחדות - ואז דרס את תימור. חורי המשיך בנסיעה ונעצר כעבור זמן קצר. המשטרה מייחסת לחורי בין היתר גרימה בכוונה או באדישות של אדם, הפקרה אחרי פגיעה ועוד.
בחקירתו התברר כי חורי לא הוציא רישיון נהיגה מעולם, ושהוא נהג תחת השפעת סמים ואלכוהול וללא ביטוח. ל-ynet נודע כי החשוד שהה במשך כל הלילה עם חבריו במושב, שתה לשוכרה, ובבוקר יצא לנסיעה שהסתיימה בתאונה קטלנית. מחר הוא יובא להארכת מעצר שנייה בבית משפט השלום באשקלון.
3 צפייה בגלריה
גיא תימור ז"ל
גיא תימור ז"ל
גיא תימור
תימור ממושב יד נתן הובא למנוחות ביום שישי בבית העלמין במושב אמציה שבמזרח לכיש. נועם (25), אחיו הגדול של גיא, סיפר: "הנהג הזה ריסק משפחה שלמה. הוא פשוט רוצח, אין דרך אחרת להגדיר זאת. זה בן אדם שידע שהוא על ההגה שיכור בלי רישיון ויודע מה עלול לקרות. יש עדויות שהוא כמעט רצח במושב רווחה אמא וילד שהלכו ברגל. זה קרה כמעט חמש דקות לפני שהוא רצח את גיא".
האח הוסיף: "הוא המשיך לנסוע, כאילו הוא עלה על עלה בכביש. הוא גם אפילו לא מביע חרטה, הוא טוען לאי שפיות, אבל ראינו תמונות שהוא שתה כל הלילה, מחייך לתמונות. גיא רכב בשולי הדרך בצורה הכי בטיחותית שיש כמו שהוא למד תמיד והקפיד. הוא רוצח שלקח מאיתנו את הפרח הכי יפה. אני מצפה מבית המשפט שכל מי שקשור לסיפור הזה, מהבן אדם שרצח ועד הבן אדם שהביא לו את האוטו, יואשמו ברצח. אני מקווה שהוא האחרון. זה לא ייתן לנו נחמה, אבל לפחות נדע שהוא בא על עונשו ואולי גם האחרון שנפגע".
3 צפייה בגלריה
הלוויתו של גיא תימור
הלוויתו של גיא תימור
קברו של גיא תימור
ביום התאונה היה אמור תימור לטוס לתחרות בצ'כיה. בשעה 12:00 הוא כבר היה אמור להגיע לשדה התעופה, ואביו רן כבר הכין הכול לנסיעה. "גיא היה ספורטאי עילית, ספורטאי-על, אבל מרוב הצניעות שלו אנשים לא ידעו עליו יותר מדי", אמר האח נועם. "אנשים באים, ניגשים אליי מאז שהוא נהרגף והם מופתעים לגלות איזה תותח הוא היה. הוא היה אדם של דרך ארץ ומוסר, זה הכול בא מהבית. הוא היה מכבד את האנשים, מכבד את הספורטאים, את השופטים. את כל הסביבה. אלו הערכים שהובילו אותו.
"גיא היה צריך לנסוע לאליפות אירופה בצ'כיה, עם נבחרת ישראל. בבוקר, כמו ספורטאי ממושמע, הוא עשה אימון עוררות לגוף, ויצא לרכיבה במסלול הטבעי שלו, רכיבה בין המושבים באזור. הוא היה צריך לחזור מהאימון, להתארגן, לאכול משהו ולנסוע עם אבא לשדה התעופה. הכול כבר היה ארוז ומוכן. התיק, האופניים, הציוד. הכול חיכה שהוא יחזור. הנחמה היחידה שלי היא שהספקתי להיפרד ממנו באותו הבוקר, לתת לו חיבוק וצ'פחה ואיחלתי לו בהצלחה. זו הפעם האחרונה שדיברתי איתו".