אזעקות הופעלו הערב (שני) בשורת יישובים ארוכה מקיסריה ועד ראשון לציון, בעקבות ירי חיזבאללה מלבנון - ומיליוני ישראלים נכנסו למקלטים. דובר צה"ל עדכן לאחר מכן כי "זוהו שלושה שיגורים שחצו משטח לבנון. כלל האיומים יורטו". מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המשגר ממנו בוצעו השיגורים. במקביל, מטוסים שהיו בדרכם לנתב"ג נאלצו לחוג בשמיים.
תיעוד: רסיס רקטה נפל ליד אופנוע בחולון

אזעקות באזור השרון
(צילום: רענן בן צור)

4 צפייה בגלריה
רסיס רקטה בחולון
רסיס רקטה בחולון
חלקי רקטה שנפלו בחולון
המשטרה עדכנה כי שוטרים מבצעים סריקות כדי לאתר זירות נפילה של פרטי רקטות בשרון, בגוש דן ובשפלה, באזורים שבהם נשמעו התרעות. בהמשך היא הוסיפה כי התקבלו דיווחים על נפילות של חלקי יירוט בחולון, שם תועד רסיס נופל סנטימטרים ספורים מאופנוע ומהולכת רגל - שככל הנראה לא שהו עשר דקות במרחב המוגן.
בנוסף, במד"א מסרו כי גבר בן 38 מפתח תקווה נפצע באורח קשה לאחר שנפל מגג בית. הוא ניסה לרדת מהגג ולגשת למרחב המוגן, אולם נפל ונחבל בראשו. החובשים צביקה לרר ודוד יצחקי ממד"א סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו גבר ששוכב על הקרקע בחצר בית כשהוא בהכרה וסובל מחבלת ראש קשה. סיפרו לנו שהוא ביצע עבודות בגג הבית וכשנשמעה האזעקה הוא ניסה לרדת מהגג ונפל בדרך מגובה של כארבעה מטרים. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו קשה". מהירי נפצעה באורח קל גם נערה בת 17, שנפגעה מרסיסים.
בשטח המועצה האזורית קדימה צורן תועדו רסיסים וחלקי רקטות, בין היתר סמוך למתנ"ס, אך גם שם כאמור לא דווח על נפגעים בגוף. במועצה קראו לתושבים להימנע מהגעה לזירות. בהמשך מסר דובר רשות שדות התעופה כי "נתב"ג פועל כרגיל להמראות ונחיתות", ומטוסים שעוכבו שבו לצורך נחיתה.
רסיס רקטה שנפל במועצה האזורית קדימה צורן

4 צפייה בגלריה
רסיס רקטה בקדימה
רסיס רקטה בקדימה
רסיס רקטה בקדימה
4 צפייה בגלריה
אזעקות באזור השרון
אזעקות באזור השרון
יירוט בשמי השרון
(צילום: רענן בן צור)
4 צפייה בגלריה
 מסתגרים במקלט בתל אביב
 מסתגרים במקלט בתל אביב
מסתגרים במקלט בתל אביב
(צילום: גלעד כרמלי)
לפני כשלושה שבועות בוצע הירי הראשון במלחמה מלבנון לעבר תל אביב, ובנתניה אף הופעלה אזעקה לראשונה מאז פרוץ המלחמה. הירי אז אירע שעות לאחר שצה"ל תקף מדרום לביירות, ובחיזבאללה טענו: "שוגר טיל בליסטי מסוג 'קאדר 1' לעבר מטה המוסד - המקום האחראי על פיצוץ הביפרים ומכשירי הקשר וחיסול הבכירים בארגון". דובר צה"ל עדכן כי מדובר בשיגור אחד, של טיל קרקע-קרקע - שיורט על ידי מערכות ההגנה האווירית.
בכתבה זו שולבו סרטונים ותמונות מהרשתות החברתיות בשימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים. אם ידוע לכם מי צילם אותם - שלחו לנו במייל אדום