שעות של אש בצפון: חיזבאללה שיגר אמש והלילה (בין שלישי לרביעי) עשרות רקטות, לפחות 85, לשורת יישובים בגליל המערבי - גם כאלה שלא פונו מתושביהם. בקריית שמונה תועדו שבע פגיעות ישירות, במירון יורטו כ-10 שיגורים והיתר התפוצצו בשטח פתוח - אבל שריפות פרצו בסביבה וצוותי הכיבוי פועלים לכבותן.
תיעוד: היירוטים בשמי הגליל, אמש

הירי החל, לפי חיזבאללה, בעקבות תקיפות ישראליות שהביאו למותם של שני אזרחים ושלושה ילדים, לטענת ארגון הטרור. לפחות 20 רקטות שוגרו לקריית שמונה. רובן יורטו, אבל כמה פגיעות ישירות נרשמו בעיר. מפונים מקריית שמונה המיוצגים על-ידי מטה "נלחמים על הצפון" מסרו: "אנחנו רואים כאן המשך של שגרה של התעלמות מהמצב בצפון ומתושביו. הצפון הוא חלק ממדינת ישראל, והגיע הזמן להתעשת ולצאת למערכה בצפון. לא נסכים להיות ברווזים במטווח".
דודו סטרול, תושב העיר ובעל חברת הובלות דירות, סיפר ל-ynet: "הייתי בבית והיו הרבה פיצוצים חזקים. חבר טוב התקשר אליי ואמר שהייתה נפילה ליד משאית ההובלות שלי. ירדתי למטה ואיך שהגעתי התחילו שוב אזעקות ושוב מלא נפילות. הסתתרנו ושוב פגעו טילים באזור. נפל טיל כ-50 מטר מאיתנו, אבל למזלי רק כמעט פגע במקור הפרנסה שלי".
5 צפייה בגלריה
תיעוד מהיירוטים בשמי הגליל המערבי
תיעוד מהיירוטים בשמי הגליל המערבי
תיעוד מהיירוטים בשמי הגליל המערבי
בהמשך הודיע חיזבאללה ששיגר מטח קטיושות לעבר בית הלל - בתגובה לתקיפת אופנוע בכביש אל-חרדלי שבדרום לבנון, שבו נהרגו שניים מפעיליו. במקביל, סוכנות הידיעות הלבנונית דיווחה על מותם של שלושה ילדים סורים בתקיפה ישראלית שכוונה לכפר אום א-תות. לאחריה הודיע חיזבאללה כי שיגר מטח קטיושות לעבר כברי. לעבר שורת היישובים באזור מירון שיגר חיזבאללה רקטות, לדבריו, בעקבות תקיפות צה"ל בדרום לבנון. כמה שעות לאחר מכן שיגר חיבאללה כ-15 רקטות נוספות לשורת יישובים בגליל המערבי ולנהריה, שוב, לטענתו, בשל התקיפה באום א-תות. כמה רקטות יורטו וחלקן התפוצצו בשטחים פתוחים.
צה"ל הודיע אמש מצידו כי תקף משגר במרחב ג'בל בלאט בדרום לבנון, שממנו שוגרו הרקטות לעבר קריית שמונה. כלי טיס של חיל האוויר גם תקף חוליית מחבלים של ארגון הטרור באזור יארין בדרום לבנון. בכפר כילא ובעייתא א-שעב בדרום לבנון תקף צה"ל מבנים צבאיים של חיזבאללה, ובעיתרון ועייתא א-שעב הותקפו גם תשתיות טרור. לאחר המטח הלילה לעבר יישובים בגליל המערבי ולנהריה, הודיע צה"ל כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה במרחבים יארין, עייתא א-שעב ועלמא א-שעב שבדרום לבנון. בנוסף, צה"ל ביצע ירי ארטילרי להסרת איום במרחב מג'דל זון.
5 צפייה בגלריה
יירוטים מעל שמי קריית קריית שמונה ובית הילל
יירוטים מעל שמי קריית קריית שמונה ובית הילל
יירוטים מעל שמי קריית שמונה
(צילום: אפי שריר)
5 צפייה בגלריה
הנזקים שנגרמו בקריית שמונה בעקבות ירי חיזבאללה
הנזקים שנגרמו בקריית שמונה בעקבות ירי חיזבאללה
נזקים שנגרמו בקריית שמונה בעקבות ירי חיזבאללה
תושבי הצפון הביעו זעם על המטח החריג - ועל חוסר התגובה אליו, כלשונם. "הגיע הזמן לשנות את המשוואה, לצאת מהתבניות הקבועות, ולגבות מחיר ממדינת לבנון. לא ייתכן שהבית שלנו בוער ונמצא תחת איום כזה ולבנון לא בוערת. הגיע הזמן לנצח את המלחמה הזו ולתת שקט עשרות שנים קדימה. לא נחזור עם הסכם כניעה", אמרה ריטה בן יאיר, מפונה מהצפון וממובילות "מטה נלחמים על הצפון".
לימור עציון, תושבת הצפון גם היא, וממובילי המטה, אמרה: "כפי שזה נראה מהצד הלבנוני, חיזבאללה חוגג את קיומו של הקו האדום של גלנט. מטח כבד מאוד לכל אורך הגבול הצפוני הוא תוצאה של נרמול המצב. עשרות אלפי תושבים הלילה שוב לא ישנו ונמצאים בחרדה. ממשלת ישראל, לאולטימטום נשאר פחות מחודש".
שלמה סאלם, חבר מועצת העיר שלומי וממובילי המטה אמר: "אלפי תושבים תחת מתקפה חסרת תקדים, ילדים והורים בממ״דים רועדים, מפוחדים ומתוסכלים. עד מתי מדיניות 'ההכלה'? אנחנו דורשים תקיפה רצינית ועוצמתית שתרעיד את לבנון כולה, וקוראים לראש הממשלה להגיב בצורה שלא הייתה כמותה מאז מלחמת לבנון הראשונה, ולהשמיד את ארגון חיזבאללה".
פורסם לראשונה: 23:49, 16.07.24