סטודנטית מאשימה את ישראל ברצח עם בשיחה עם קמלה האריס: "זו האמת שלך"

הסערה - וההבהרה: בלשכתה של קמלה האריס, סגניתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ניסו להרגיע ביממה האחרונה את הרוחות לאחר שמוקדם יותר השבוע נפגשה עם סטודנטית שהאשימה את ישראל ברצח עם על רקע אתני - וסגנית הנשיא בחרה שלא לגנות או לדחות את דבריה לעיני המצלמות. בצוותה של האריס - שאמרה לסטודנטית: "זו האמת שלך" - הבהירו בשיחות עם גורמים שונים כי היא "מתנגדת נחרצות לדברי הסטודנטית".
לדברי מארק מלמן, נשיא הרוב הדמוקרטי למען ישראל, ויועץ אסטרטגי ליו"ר יש עתיד ושר החוץ יאיר לפיד זה שנים, בכירים בלשכתה של האריס פנו אליו וציינו: "המחויבות שלה לביטחון ישראל 'בלתי מעורערת'. היא מתנגדת לטענה של אותה סטודנטית". את הדברים אמר מלמן לאתר "פוליטיקו".
2 צפייה בגלריה
קמלה האריס
קמלה האריס
"מתנגדת נחרצות לטענת הסטודנטית". קמלה האריס
(צילום: GettyImages)
בביקורה של האריס באוניברסיטת ג'ורג' מייסון בווירג'יניה, שנועד לעודד את זכות ההצבעה, שאלה הסטודנטית את האריס על כספי הסיוע לישראל. בהתייחסות לסכסוך הישראלי-פלסטיני אמרה: "לפני כמה ימים הוקצו כספים כדי להמשיך לתמוך בישראל, וזה כואב לי בלב - בגלל רצח העם האתני של ישראל ועקירת האנשים, כפי שקרה באמריקה. אני בטוחה שאת מודעת לזה". הסטודנטית שאלה את האריס אם אין מקום להשתמש בכספי הסיוע כדי לעזור לאמריקנים שמתקשים להתקיים, וציינה כי הרגישה צורך להעלות את הנושא מכיוון שהוא "משפיע על חיי ועל חיי אנשים שמאוד אכפת לי מהם".
במהלך דבריה של הסטודנטית האריס הנהנה, ובתשובה אמרה שהיא "שמחה" שהסטודנטית הביעה את החששות שלה. האריס הצהירה שבמדינה דמוקרטית חשוב שכל דעה תישמע. "זה הקול שלך, השקפת העולם שלך, החוויה שלך, האמת שלך - ואסור לדכא אותם, וחייבים לשמוע אותם, נכון? אלה אחד מהדברים שאנחנו נאבקים למענם בדמוקרטיה". בתשובתה העדיפה האריס, שנחשבת לידידת ישראל, להתמקד במגוון הדעות על מדיניות הממשל, ולא התייחסה ישירות למעשים שבהם הואשמה ישראל.
2 צפייה בגלריה
בית הנבחרים של ארה"ב מאשר את המימון לכיפת ברזל
בית הנבחרים של ארה"ב מאשר את המימון לכיפת ברזל
תוצאות ההצבעה בבית הנבחרים בשבוע שעבר
(צילום: מתוך האתר הרשמי של בית הנבחרים של ארה"ב)
היא אמרה שבארה"ב מנהלים בכבוד את הדיונים על "הדרך הנכונה" של המדיניות במזרח התיכון. "לא צריך להשתיק את הקול של אף אחד". דבריה של האריס עוררו סערה, בעיקר בקרב רפובליקנים, אך לא רק. לפי הדיווח ב"פוליטיקו", אנשיה של האריס פנו גם ליו"ר הליגה נגד השמצה, ג'ונתן גרינבלט, ולפחות לחבר קונגרס אחד במפלגה הדמוקרטית כדי לתת להם הבהרות על האירוע.
כזכור, בשבוע שעבר אישר בית הנבחרים האמריקני ברוב גדול למתן סיוע לישראל על סך מיליארד דולר, לצורך הצטיידות במיירטים ובסוללות כיפת ברזל. החוק אושר על רקע התנגדות להמשך הסיוע האמריקני לישראל מצד מחוקקים באגף הפרוגרסיבי של המפלגה הדמוקרטית בארה"ב.