בזמן שמיליוני ישראלים יחגגו את חג הפסח ויערכו ליל סדר עם המשפחה, חיילים רבים יסגרו את החג וימשיכו להגן על הגזרות השונות. זאת על רקע המתיחות הביטחונית, במיוחד בזירות הפלסטיניות אחרי לילה דרמטי שכלל עימותים קשים בין כוחות הביטחון למתפרעים בהר הבית, מאות עצורים, ירי רקטות מרצועת עזה וגינויים מהעולם הערבי.
בגבול הצפון מורגשת מתיחות על רקע התקיפות האחרונות בסוריה המיוחסות לישראל - ואיומי התגובה מצד צבא סוריה וגם מצד איראן. רק היום בצהריים נרשמה בהלה בעקבות פיצוצים בשמי הגליל העליון - לאחר שמערכת כיפת ברזל הופעלה בעקבות התרעת שווא ושיגרה שני טילים מיירטים.
7 צפייה בגלריה
לוחמים במוצב אסטרא
לוחמים במוצב אסטרא
לוחמי פלוגה ג' בגדוד 101 של הצנחנים במוצב אסטרא
(צילום: דובר צה"ל)
בנקודה הצפונית ביותר בישראל, סמוך לאבן הגבולות - נקודת המפגש בין ישראל, סוריה ולבנון - נמצא מוצב אסטרא. הלוחמים שמבצעים שם תעסוקה מבצעית לומדים להתמודד עם גבול ללא גדר, ושתי גזרות בעלות אויבים שונים המחייבים התמודדות שונה ומותאמת. "המרחק בינינו לבין האויב הוא בלתי נתפס, השקט והנוף הפסטורלי מאוד מתעתעים אבל אנחנו ממשיכים להישאר חדים וערניים לכל תרחיש", מספר סרן עילי צפריר, מפקד פלוגה ג' בגדוד 101 בצנחנים שמוצבת כעת באסטרא. "אנחנו פועלים באופן יזום והתקפי בשוטף על מנת ליצור הרתעה, לממש ריבונות ולסכל כל ניסיון פח"עי מצד האויב. אני מאחל לכל אזרחי מדינת ישראל חג שמח, יש מי ששומר עליכם".
לוחמי גדוד 101 של הצנחנים עלו לאחרונה לקו גבול לבנון ונמצאים בכל רחבי אצבע הגליל והר דב. לוחמי פלוגה א' של הגדוד נמצאים במוצב גלדיולה, שנחשב למסוכן ביותר במדינה, על פסגתו של הר דב - שטח שהוא כולו שייך למדינת ישראל, אך מעבר לגדר המערכת. מלבד האויב שלא מפסיק להשקיף מעברו השני של הגבול, הלוחצים במוצב נדרשים להתמודד גם עם טמפרטורות ותוואי שטח קיצוניים. מ"פ גלדיולה, סרן רועי חגי, מספר כי "הפלוגה דרוכה לכל משימה שתידרש, וכל אחד מהלוחמים פה מבין היטב את חשיבות הפעילויות שאנחנו מבצעים, מהפשוטות ועד המורכבות ביותר. כל אחד פה דואג לשמור על החדות שלו לרגע בו יצטרך לקפוץ לאירוע - וזאת הדרך שלנו לדאוג שיהיה חג שמח בשביל תושבי הצפון וכל עם ישראל".
7 צפייה בגלריה
גדוד 101 בחטיבת הצנחנים במוצב גלדיולה בגבול לבנון
גדוד 101 בחטיבת הצנחנים במוצב גלדיולה בגבול לבנון
לוחמי פלוגהא' בגדוד 101 של הצנחנים במוצב גלדיולה
(צילום: דובר צה"ל)
7 צפייה בגלריה
החטיבה המרחבית 474 במוצב מצפה שלגים
החטיבה המרחבית 474 במוצב מצפה שלגים
חיילי גדוד 52 בחטיבת השריון 401 במוצב מצפה שלגים
(צילום: דובר צה"ל)
במרומי הר החרמון שבמרחב החטיבה המרחבית 474, נמצא מוצב מצפה שלגים שמתנשא לגובה של 2,224 מטר מעל פני הים - המוצב הגבוה ביותר במדינה. חיילי גדוד 52 בחטיבת השריון 401 מאיישים בימים אלו את המוצב האסטרגי והחשוב, והפלוגה מבצעת מגוון פעילויות יזומות במרחב. "אנחנו נחגוג את הפסח במוצב באווירה פלוגתית משפחתית", אומר מפקד פלוגת חוד החנית, סגן דור אורן. "אנו מוכנים לכל תרחיש, פועלים על מנת להרתיע את האויב. מאחל למשפחות שלנו ולכלל אזרחי ישראל חג שמח - יש מי ששומר עליכם".
כבר לא מעט זמן עבר מאז שיחידת סיירת גולני הגיעה ללב איו"ש לקו בחטיבה המרחבית שומרון - החטיבה הכי מבצעית במדינה. החטיבה פרוסה בנוף מרשים ביותר, אך גם הוא מתעתע משום שמתחת לפני השטח יש עשייה מבצעית בכל רגע. חיילי הסיירת נמצאים ופועלים יום יום בצירי הגנה, בהגנה על היישובים באזור ומונעים פגיעה באזרחי ישראל.
סגן מפקד פלוגת שבי שומרון, סגן אורעד וקלסר, מספר ש"כלוחמים בסיירת גולני, מלמדים אותנו לפעול בצורה הטובה ביותר. המשימה שלנו זה להילחם בשביל אזרחי ישראל כדי שהם יוכלו לחגוג ביחד את חג הפסח. אנחנו קוראים לכם לבוא לבקר באתרי השומרון, אנחנו נמצאים שם בשבילכם ומאחלים שיהיה לכם חג שמח".
7 צפייה בגלריה
יחידת סיירת גולני במוצב שבי שומרון
יחידת סיירת גולני במוצב שבי שומרון
לוחמי סיירת גולני במוצב שבי שומרון
(צילום: דובר צה"ל)
גם בבסיס הדרומי ביותר, בסיס זירת ים סוף של חיל הים, החיילים יישארו דרוכים בחג. פלגת הביטחון השוטף 915, שנמצאת בזירת ים סוף, אמונה על שמירת הביטחון השוטף בגבול הימי הדרומי. בחג יגיעו אזרחים ותיירים רבים לפקוד את אילת, ולוחמי זרוע הים שם כדי לאפשר לכולם ליהנות בביטחון. "את חג הפסח הקרוב לוחמיי ואני נעביר כאן בים, אומנם רחוק מהמשפחה הגרעינית אבל קרוב עם המשפחה שלנו בפלגה – משפחת חיל הים", אומר מפקד דבורה 819 בפלגה 915, סרן יובל אבירן. "מאחל לכל אזרחי מדינת ישראל חג פסח שמח, ממשיכים לשמור עליכם מהים".
7 צפייה בגלריה
פלגת הביטחון השוטף 915  בסיס זירת ים
פלגת הביטחון השוטף 915  בסיס זירת ים
פלגת הביטחון השוטף 915 בזירת ים סוף
(צילום: דובר צה"ל)
7 צפייה בגלריה
 לוחמי החטיבה המרחבית בקעה והעמקים במחנה נבו
 לוחמי החטיבה המרחבית בקעה והעמקים במחנה נבו
לוחמות בגוד לביאי הבקעה במחנה נבו
(צילום: דובר צה"ל)
לוחמות ולוחמי החטיבה המרחבית בקעה והעמקים תופסים קו במחנה נבו שנמצא באזור ים המלח - הבסיס הנמוך ביותר בישראל, ולמעשה גם בעולם. לוחמת בגדוד לביאי הבקעה, רב"ט אופק סוויסה, סיפרה איך זה מרגיש לסגור את החג בבסיס: "כלל הלוחמים מרגישים כאן אווירה של בית. אני בתור חיילת בודדה מרגישה שעוטפים אותי ומחבקים אותי. יש הרבה משמעות עבורי לסגור פה את החג, חג שבו בני ישראל צריכים להיות מאוחדים מתמיד. אני שמחה להיות חלק מהלוחמות והלוחמים שזוכים לתת לאזרחים את הביטחון לחג שקט ובטוח".
שר הביטחון גלנט בביקורו בסוללץ כיפת ברזל בדרום
(צילום: דובר צה"ל)

7 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט בביקורו בסולל כיפת ברזל בדרום הארץ
שר הביטחון יואב גלנט בביקורו בסולל כיפת ברזל בדרום הארץ
גלנט בסוללת כיפת ברזל בדרום: "מי שינסה לפגוע בנו - יצטער"
(צילום: דובר צה"ל)
על רקע אירועי הלילה בדרום, ביקר בצהריים שר הביטחון יואב גלנט בסוללת כיפת ברזל המוצבת בדרום הארץ, יחד עם ראש מטה חיל האוויר, תת-אלוף איל גרינבוים - קיבל סקירה על האירועים האחרונים שאירעו בגזרה ושוחח עם הלוחמים והלוחמות שיירטו את הרקטות ששוגרו מרצועת עזה הלילה. בהמשך, קיים גלנט הערכת מצב מיוחדת עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר ובכירים נוספים במערכת הביטחון. מטעמו של גלנט נמסר כי בסיומה של הערכת המצב הוא "הנחה לחזק את הפעולות המשותפות בין גופי הביטחון השונים כדי לאפשר חופש פולחן ולצד זאת למנוע עימותים בהר הבית, ולהיערך בכל הגזרות במוכנות גבוהה אל מול כל האפשרויות".
לדברי גלנט, "חיילי צה"ל ערוכים על משמרתם על מנת להגן על אזרחי ישראל בליל הסדר ולאורך כל חג הפסח, כאן ובכל מקום ברחבי הארץ, באוויר, בים ויבשה. אני רוצה לומר מכאן בצורה הברורה ביותר - נכה בכל מי שינסה לפגוע בנו ונגבה ממנו מחיר כבד שיגרום לו להצטער על כל פעולה נגד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל. אני מקווה שלכולנו יהיה חג שמח ושקט".