1 צפייה בגלריה
הרכבים בזירת התאונה
הרכבים בזירת התאונה
הנאשם הוגדר "פצצה מתקתקת". זירת התאונה ולין-כהן
(צילום: דוברות כבאות והצלה)
פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אדגר יפס מזרחי (28), תושב אופקים, בגין המתה בקלות דעת ונהיגה בשכרות. לפני כשבועיים פגע ברכב בכביש 25 ליד באר שבע וגרם למותה של אורטל לין-כהן (35), תושבת אופקים ואמא לשני ילדים בני חמש ושש.
כתב האישום, שהוגש בסוף השבוע, מייחס למזרחי עבירות של המתה בקלות דעת, חבלה חמורה, נהיגה בשכרות, נהיגה ללא רישיון רכב ועוד. לאחר שנעצר הגדיר אותו בית המשפט "פצצה מתקתקת".
לפי האישום, מזרחי נהג ברכבו בכביש 25 שיכור וללא רישיון רכב. הוא יצא לעקיפה, ובעיקול שמאלה סטה עם רכבו ימינה והתנגש בעוצמה רבה בדופן האחורית של הרכב שבו נהגה ספיר זיתון שהסיעה את שתי חברותיה. רכבה נהדף שמאלה, הסתחרר, פגע בגדר הפרדה מבטון ונזרק לשטח עפר. לין-כהן, שישבה במושב האחורי, נהרגה מיד, ואילו נוסעת אחרת נפצעה באורח קשה. נכון למועד הגשת כתב האישום היא עדיין מאושפזת בבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב קשה.
עדות אחת הפצועות בתאונה
(צילום: רועי עידן)

הפרקליטות הגישה בקשה למעצר מזרחי עד תום ההליכים. "קיים יסוד סביר לחשש שאם ישוחרר ינסה לשבש הליכי משפט ולהתחמק מהדין", נכתב בבקשה. "תוך פרק זמן קצר לאחר שפונה לבית החולים, הוא עזב את המקום בטרם השלים את כל הבדיקות ונסע במונית לביתו באופקים. בדרך נתקל במחסום משטרתי, אשר הוקם באזור התאונה, אך בשלב זה לא עשה מאומה כדי לעדכן את השוטרים על מיקומו ואופן יצירת הקשר עמו. הוא המשיך בנסיעה במונית עד לביתו, ולא ענה לשיחות טלפון של שוטרים אשר ביקשו לזמנו לחקירה". מזרחי נעצר רק כעבור כיממה על ידי ימ"ר את"ן וימ"ר נגב שפעלו לאתרו.
עוד עולה מהאישום כי למזרחי יש עשר הרשעות תעבורה קודמות. ב-2017 הורשע בעבירה של נהיגה תחת השפעת אלכוהול, בגינה נדון לפסילה בפועל למשך כשנה. לחובתו גם הרשעה בעבירה של נהיגה בפסילה מ-2019, ושתי הרשעות בעבירה של נהיגה במהירות העולה על המותר ושימוש בטלפון נייד.
"עברו התעבורתי מצביע על כך כי מדובר בעבריין תנועה רצידיביסט", כתבה הפרקליטות. "העונשים הקודמים שהוטלו עליו לא הרתיעו אותו והוא שב ואחז בהגה, למרות היותו שיכור, תוך שהוא מסכן בצורה ממשית את ציבור המשתמשים בדרך, כאשר בזו הפעם סיכון זה אף התממש בצורה הנוראית ביותר".