(צילום: נויל האריס)

אגף המודיעין של צה"ל פרסם השבוע לכבוד חג הפסח את החידה השנתית שלו. סמל ידידיה טרבלסי, הראשון שפתר את החידה, סיפר לאולפן ynet כי נדרשו לו כשעתיים לפתור את החידה. "זה סיפוק שקשה לתאר", הוא אמר.
איך פותרים את החידה? "זה היה רב תחומי מאוד, היה צריך לשבת מול הריבוע השחור ולחלץ ממנו הרבה מאוד נתונים שחורים, שכל נתון הוביל אותי לדרך משלו ודרש ממני להפעיל כל מיני מיומנויות שונות, חלקן טכנולוגיות, חלקן חישוביות, חלקן גם ידע כללי. כל מיני סוגים שונים. זו הייתה חידה יחסית מורכבת בעלת כמה שלבים ובסופו של דבר הגעתי לפתרון הסופי".
1 צפייה בגלריה
החידה השנתית לפסח של אגף המודיעין
החידה השנתית לפסח של אגף המודיעין
החידה השנתית לפסח של אגף המודיעין
(מתוך אתר אגף המודיעין)
והפתרון הוא? "פה אני לא אוכל להגיד אותו".
מה זה לחשוב מחוץ לקופסה כשאתה מסתכל על תמונה כזו? "זה להסתכל על כל מיני דברים גם בתוך התמונה עצמה וגם מחוץ לה, לראות את ההקשרים שבתוכה היא מופיעה, להסתכל עליה מכל מיני כיוונים שונים. כי כשאני מסתכל גם על התמונה הזו וגם על הריבוע השחור הזה, אם אני רק מעיף מבט אני לא יכול לדעת כלום, אבל להצליח להבין סאבטקסט, להצליח לקרוא כל מיני מספרים שמופיעים ולהבין מה הם אומרים לי, להצליח לקשר בין תמונות זה דברים שצריך בשבילם חשיבה יצירתית ולראות מעבר למה שאני רואה מול העיניים שלי".
150 אלף איש כבר ניסו. מה הפרס? "אני לא מכיר פרס, אבל הסיפוק הזה של להצליח לפתור את החידה הזו, לראות שאני עומד מול ריבוע שחור ומגיע בסוף לתשובה קוהרנטית שאומרת לי משהו, זה סיפוק שקשה לי לתאר אותו".