שר האוצר בצלאל סמוטריץ', המשמש גם כשר במשרד הביטחון, התנער פעם נוספת מאחריות לכשלי 7 באוקטובר, ואמר היום (רביעי) בריאיון לכאן רשת ב': "הטבח לא קשור אליי, אני לא אשם, הוא תוצאה של כשל מודיעיני-מבצעי מטורף. מי שאחראי לו כבר מזמן היה צריך ללכת הביתה. זו קונספציה של צה"ל". הוא תקף את בכירי צה"ל: "אותם אנשים שנכשלו ב-7 באוקטובר לא מתביישים היום לבקר אותי".
2 צפייה בגלריה
yk13950374
yk13950374
סמוטריץ'. "הטבח לא קשור אליי, אני לא אשם"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
סמוטריץ' הוסיף בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן כי בעיניו ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא "כרגע הכי טוב שקיים. אם השמאל היה בשלטון, המצב היה הרבה יותר גרוע ומסוכן". לאחר שנאמר לו בריאיון כי "הבטיח ביטחון", השיב סמוטריץ': "אני לא אשם בטבח הזה, תסלח לי. הטבח הוא תוצר של קונספציה של צה"ל, אתה יודע מי מפעיל את יהודה ושומרון? אני פועל כדי למנוע את הסכנה הקיומית של מדינת ישראל של הקמת מדינה פלסטינית".
הוא הוסיף: "אתמול הייתה כותרת ב-ynet של אבי יששכרוף שאני מסכן את מדינת ישראל. ראשי צה"ל, אותם גנרלים שנכשלו כישלון טוטאלי ב-7 באוקטובר, אותם גנרלים שטיפחו את הקונספציה הזו, לא מתביישים היום לבקר אותי שאני מציב קו אדום בפני הרשות הפלסטינית ואומר 'חברים, רש"פ שתומכת טרור, מנהלת מאבק משפטי נגד מדינת ישראל ומוציאה צווי מעצר לראש הממשלה ולשר הביטחון, היא לא פרטנר לשום דבר - והיא לא תשרוד מבחינתי'. אז כן, במשך שנים אני מנסה להוביל מציאות. היום מי שהכי מפעיל עליי לחצים זה מערכת הביטחון".
סמוטריץ' נשאל: "כמעט 20 שנה שנתניהו ראש ממשלה, לא הייתה לו שום יד בדבר הזה?", והשיב: "לא אמרתי שאין לו שום יד, אני מגדולי מבקריו. אני יודע להכיר תודה על הדברים הטובים שהוא עשה למדינת ישראל".
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון לרשת הטלוויזיה הצרפתית TF1
ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון לרשת הטלוויזיה הצרפתית TF1
על נתניהו: "כרגע הכי טוב שקיים"
(צילום: דוברות רה"מ)
בכתבתו של יששכרוף צוין כי כמעט שמונה חודשים מאז שקרסה לה קונספציית "לחזק את חמאס ולהחליש את הרשות" ב-7 באוקטובר 2023, הממשלה ממשיכה ליישם את אותה מדיניות, אלא שהפעם בגרסת הגדה המערבית. התוצאה הישירה של מהלך זה, כך נכתב, היא התחזקות של חמאס בערי הגדה המערבית, ושל גורמים אחרים הנתמכים על-ידי איראן.
בשיחה עם ynet ו"ידיעות אחרונות" הזהירו כמה גורמי ביטחון ישראלים כי מי שמוביל את המדיניות הברורה והמוצהרת לפירוק הרשות הפלסטינית הוא שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. לדבריי אותם גורמים, סמוטריץ' "מנצל את מקומו במשרד הביטחון ואת תפקידו כשר האוצר כדי להוביל מדיניות מכוונת שבסופה אנו עלולים להיות עדים לפיצוץ אלים ביהודה ושומרון. אנו צועדים לתוך תהום בעיניים סגורות לרווחה".