2 צפייה בגלריה
ערן ודובי שמיר ז"ל והאנדרטה ההרוסה
ערן ודובי שמיר ז"ל והאנדרטה ההרוסה
ערן ודובי שמיר ז"ל והאנדרטה ההרוסה
(באדיבות המשפחה)
התגייסות מרשימה: המונים פתחו את ליבם בעקבות הכתבה שפורסמה אתמול (שלישי) ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" והתגייסו לסייע בשיקום מצפור שמיר, לזכרם של רס"ן דובי שמיר ז"ל וסרן ערן שמיר ז"ל, אב ובנו.
בתוך פחות מיממה מפרסום הידיעה, הדף למימון המונים שנפתח לטובת שיקום מצפור שמיר לזכרם של דובי וערן שמיר, שנפלו על הגנת המולדת, צבר עשרות אלפי כניסות, ונכון לכתיבת שורות אלו נאספו יותר מ-300 אלף שקלים בפחות מיממה — למעלה ממחצית הסכום שדרוש לתיקון.
הדס שמיר, רעייתו של דובי ואמו של ערן, אמרה אמש בהתרגשות: "קיבלנו המון תגובות, אנשים מהבוקר שולחים לי את גזיר העיתון בנייד; המייל שלי, שפורסם בכתבה, התפוצץ מתגובות, כולן נורא מרגשות. כולם הראו נכונות לעזור ולסייע. זה מדהים, נותרתי ללא מילים. אני יודעת שיש לעם ישראל לב חם ואמפתי. אנחנו כמשפחה שואבים מהתגובות האלו הרבה כוח ועידוד. יש פה תמיכה כספית למטרה נעלה ויש פה גם תמיכה רגשית. אנשים פונים אליי ואומרים שהמקום הזה יחזור להיות כמו שהיה, זה נותן המון תקווה".
2 צפייה בגלריה
הדס שמיר
הדס שמיר
"נותרתי ללא מילים, לעם ישראל לב חם ואכפתי". הדס שמיר
(צילום: שאול גולן)
מצפור שמיר הוקם על רכס הגלבוע לפני כ-20 שנה לזכרם של רס"ן דובי שמיר, שנפל לפני 45 שנה בעת ששירת כסמג"ד בצנחנים בשירות מילואים, ובנו ערן שמיר, שנהרג ב-1997 בהיותו סגן מפקד סיירת הצנחנים, במבצע "מרכבות האלים", צפונית לרצועת הביטחון בלבנון, והוא בן 22 בלבד.
לפני מספר שבועות אלמונים השחיתו את המצפור עד כדי שלא ניתן לזהותו. חמשת לוחות השיש שסיפרו את הסיפור של דובי וערן ז"ל ושל הנוף מסביב, נופצו באכזריות וחלקי השיש פוזרו. כעת המשפחה והחברים מגייסים סכום של כחצי מיליון שקלים כדי להחזיר את האתר לקדמותו.
אתמול סיפרה הדס כי "ב-2002 חנכנו את המצפור אחרי כמה שנים שעמלנו רבות עליו. לפני כשנתיים וחצי החלטנו לשקם אותו, שיפצנו והוספנו מסבירן. מכרים שלנו עברו שם בשבת בבוקר לא מזמן וראו את ההרס הנורא. הרגשתי את אותה הרגשה שלפני 45 שנים. הדם אזל מגופי. שוב בישרו לי על אסון, בפעם השלישית. כדי להרוס את לוחות השיש צריך כלים כבדים. הם הרסו את כולם, בני העוולה האלה, ופשוט זרקו את חתיכות השיש באזורים שונים של המצפור. כל השנים שמחנו על המטיילים הרבים שהגיעו. הפעם היינו מאוד נסערים. קיבלנו תגובות נסערות לא פחות מאנשים שביקרו במקום".
לחצו כאן להשתתפות בשיקום המצפור. לפניות למשפחה: Hshamir1@zahav.net.il