ילד בן 5 נמצא במצב אנוש לאחר שטבע בבריכה בבית ביישוב כלנית, שממוקם באזור מרום הגליל. צוות מד"א פינה אותו תוך פעולות החייאה למרכז רפואי צפון (פוריה) בטבריה.
1 צפייה בגלריה
אמבולנס
אמבולנס
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
מבית החולים נמסר: "אל חדר הטראומה של מרכז רפואי צפון (פוריה) הובא היום על ידי מד"א ילד בן 5 במצב קשה מאוד לאחר שטבע בבריכה בישוב כלנית. לאחר טיפול בחדר הטראומה הוא עדיין מונשם ומצבו מוגדר קשה מאוד אך יציב. הוא מועבר לטיפול נמרץ ילדים להמשך בדיקות וטיפול".
פרמדיק ונהג מד"א, מורן אבו שקארה, סיפר: "הגענו למקום, והובילו אותנו לילד ששכב לצד בריכה, כשהוא מחוסר הכרה. התחלנו בביצוע פעולות החייאה, ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו אנוש".
לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מתחילת השנה טבעו למוות שני ילדים. עוד עולה מהנתונים כי בחמש השנים האחרונות טבעו למוות 81 ילדים. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אמרה: "טביעה היא גורם התמותה השני בשכיחותו בתאונות ילדים. בשנים האחרונות ישנה עלייה דרמטית בטביעת ילדים בבריכות ביתיות ובצימרים. טביעה מתרחשת במהירות ובדממה בדיוק ברגע בו לא שמנו לב. אני קוראת להורים - אל תגידו לי זה לא יקרה. לא מזמינים נופש משפחתי לפני שמוודאים שהבריכה מגודרת עם שער שננעל אוטומטית למניעת כניסת ילדים ללא השגחה.