1 צפייה בגלריה
מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי בזירת הפיגוע בעיר העתיקה
מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי בזירת הפיגוע בעיר העתיקה
"יידע כל אדם כי בחירת המילים שלו יכולה להוביל לאלימות". שבתאי
(צילום: יואב דודקביץ')
מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, הודיע הערב (שבת) כי החליט להקים צוות מיוחד לטיפול בהסתה לאלימות. מהמשטרה נמסר כי ההחלטה התקבלה "בשל התגברות השיח האלים והמסית ברשתות החברתיות, הכולל תכנים שמהם עולה חשד להסתה לאלימות ופגיעה באישי ציבור ומובילי דעת קהל".
הצוות יורכב מקציני משטרה בתפקידים שונים מאגף החקירות והמודיעין וכן אגף הסייבר, בשיתוף גורמים מגופי אכיפה וביטחון נוספים. בראש הצוות תעמוד ראש חטיבת החקירות תת-ניצב שלומית לנדס.
המפכ"ל אמר כי "משטרת ישראל מכבדת ומאפשרת את חופש המחאה במדינה דמוקרטית, אך יחד עם זאת נוהגת באפס סובלנות כלפי כל מי שנוטל חלק בשיח האלים שהולך וגובר ברשתות החברתיות". לדבריו, הצוות המיוחד "יפעל לנטר ולטפל חקירתית באיומים והסתה לאלימות ברשתות החברתיות ובכל מדיה ופלטפורמה אחרת. העבודה של הצוות, יחד עם נציגי הפרקליטות, תביא לקיצור זמני הטיפול בפרסומים בהם עולה חשד להסתה".
שבתאי הוסיף כי "משטרת ישראל לא תאפשר שיח אלים או כל פרסום שיש בו הסתה לאלימות ופגיעה באישי ציבור או בכל אדם. יידע כל אדם כי בחירת המילים שלו יכולה להוביל לאלימות כלפי אישי ציבור, מובילי דעת קהל ואזרחים מהשורה. משטרת ישראל משקיעה משאבים רבים וכוח אדם מיומן ומקצועי כדי לטפל בתופעה שגוברת לאחרונה והכול במטרה למנוע מצב שחלילה המילים מתורגמות לפגיעה פיזית".