מטען חבלה התפוצץ בבניין מגורים ברמת גן; אין נפגעים
(צילום: ניצן דרור )

"ישנתי בסלון ועברתי לחדר השינה. חמש דקות לאחר מכן היה בום בכל הבית. הדלת עפה, כל הזכוכיות וכל התריסים התרסקו לרסיסים. לא ראיתי דבר כזה, בפיגוע באוטובוסים לא רואים דבר כזה. כל הבית התרסק, בית גיהינום". כך מספר א', הדייר ברחוב הרא"ה ברמת גן שמטען חבלה התפוצץ לפנות בוקר (יום ד') מחוץ לדלת ביתו, בחדר המדרגות של בניין המגורים.
בפיצוץ, למרבה המזל, לא היו נפגעים של ממש - אך א' מספר כי הוא ורעייתו, ששהו בדירה באותה עת עם כלבם, נפגעו קלות מהרסיסים. "אני בטראומה. כשאתה רואה את הבית ככה פוגרום, אי-אפשר, להיות אדיש ולהיות קר".
3 צפייה בגלריה
הבניין שהתפוצץ בו מטען חבלה
הבניין שהתפוצץ בו מטען חבלה
"לא ראיתי דבר כזה". הבניין ברמת גן
(צילום: ניצן דרור)
3 צפייה בגלריה
הבניין שהתפוצץ בו מטען חבלה
הבניין שהתפוצץ בו מטען חבלה
(צילום: דנה קופל )
3 צפייה בגלריה
הבניין שהתפוצץ בו מטען חבלה
הבניין שהתפוצץ בו מטען חבלה
(צילום: דנה קופל )
הפיצוץ עורר בהלה גדולה בקרב הדיירים, ולמייל האדום של ynet אף הגיעו דיווחים בסביבות השעה 04:00 על הפיצוץ העז שנשמע – ואשר חולל נזק רב. הבוקר, בביקור שערך שם צוות ynet, העוברים והשבים נראו המומים. המקום נסגר בסרטי משטרה וכמה מאלו שעברו שם שאלו אם מישהו נהרג.
א', שמחוץ לדלתו כאמור הונח המטען, וככל הנראה הוא היה היעד, אומר כעת כי הוא חושש לחייו. "פחד, פחד אימים", הוא מתאר את תחושותיו, "באו על מנת להרוג - לא לפגוע או להזהיר. אלא להרוג". לשאלה למי היה רצון לפגוע בו אין לו תשובה ברורה. "אולי מהעבר, אני לא יודע. היום אני בן אדם אחר, יש לי עסקים בבני ברק שכולם מכירים והכול תקני, אין בעיות עם אף אחד. אין לי שונאים, יש לי קנאים".
במקביל לאירוע ברמת גן, הלילה הושלך רימון הלם לעבר דירת מגורים ברחוב צאלון באור יהודה. לא דווח על נפגעים. גם הרקע לאירוע הזה, כך מסרה המשטרה, הינו פלילי. רימון הלם נוסף הושלך הלילה בעיר חדרה: המשטרה הודיעה בצהריים כי עצרה בן 36 מקיסריה, בחשד שהשליך את הרימון לעבר בניין שבו מתגוררת גרושתו.
רענן בן צור השתתף בהכנת הכתבה