דיפלומטים אוקראינים וישראלים אמרו הערב (שלישי) כי ביקור הסולידריות המתוכנן של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בישראל - ירד מהפרק.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו וולודימיר זלנסקי
בנימין נתניהו וולודימיר זלנסקי
בנימין נתניהו ו-וולודימיר זלנסקי
(צילום: אלכס קולומויסקי, ANGELA WEISS / AFP)
גורם ישראלי הסביר כי זלנסקי עסוק מאוד במה שקורה באוקראינה, במיוחד לנוכח ההסלמה הביטחונית מול רוסיה. נוסף על כך, ביקורי ההזדהות של מנהיגים זרים בישראל די נגמרו ואין באמת סיבה להגיע בימים אלו.
הסבר נוסף: האוקראינים נוכחו לדעת שעקב המלחמה בעזה הם מקבלים פחות תשומת לב בינלאומית ולאמריקאים יש קושי לספק גם להם וגם לישראל מספיק נשק. זלנסקי עצמו התבטא בפומבי שהמלחמה בעזה מקשה עליהם לקבל סיוע.
הכותרת
איך המלחמה בישראל משפיעה על הבחירות בארה"ב?
30:16
המפגש הקודם בין נתניהו וזלנסקי, בחודש ספטמבר באו"ם
(צילום: איתמר אייכנר, רועי אברהם / לע"מ)

דיפלומט אוקראיני בכיר אמר כי העובדה שזלנסקי לא יגיע לישראל היא מצערת מאוד. "היו שני ניסיונות להביע את זלנסקי לישראל, אחד יחד עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן - וזה לא קרה כי נתניהו אמר שזה לא הזמן הנכון, והפעם השנייה הייתה לאחר שהביקור הודלף לתקשורת יומיים לפני הגעתו, ואוקראינה נאלצה לבטלו. זה חבל מאוד. עכשיו יש הסלמה באוקראינה ואנחנו חושבים שיותר נכון שהחברים שלנו מישראל יבקרו בקייב כאקט של סולידריות. עכשיו אנחנו צריכים ביקור שלכם אצלנו".
ב-11 באוקטובר קרא זלנסקי בפתח ועידת נאט"ו למנהיגי העולם לבקר בישראל בהקדם, כפי שרבים עשו במהלך המלחמה באוקראינה בשנה האחרונה. הוא הדגיש כי האוקראינים מבינים את גודל הטרגדיה והשווה את פוטין לחמאס".