תושב כפר קרע, ליית ערביד (18), נורה למוות אמש (יום שני) בכפר יחד עם שני צעירים נוספים (24 ו-26), שנפצעו באורח בינוני. כוחות משטרה רבים נמצאים בזירה. הרקע לאירוע הוא פלילי. ערביד הוא הנרצח ה-139 בחברה הערבית מתחילת השנה, והנרצח ה-28 בחודש יולי.
מעט מוקדם יותר, גבר בן 43 נפצע מירי במכולת בשפרעם, ופונה במצב קשה עד אנוש לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם מסרו כי הוא "מועבר לניתוח במצב קשה". המשטרה פתחה בחקירה ומסרה כי הרקע הוא "סכסוך מתמשך בין עבריינים". מהומות נרשמו בבית החולים, ומרמב"ם נמסר כי "כוח משטרה מתגבר את מאבטחי בית החולים עקב סערת רגשות של קרובי משפחה וחברים". בסוף חודש יוני האחרון נרצח בעיר אחיינו של הגבר שנורה הערב למוות, אמיר סואעד, בן 32 משפרעם.
5 צפייה בגלריה
זירת הרצח בכפר קרע
זירת הרצח בכפר קרע
זירת הרצח בכפר קרע
(צילום: דוברות המשטרה)
5 צפייה בגלריה
בן ה-18 שנרצח בכפר קרע, ליית ערביד
בן ה-18 שנרצח בכפר קרע, ליית ערביד
בן ה-18 שנרצח בכפר קרע, ליית ערביד
5 צפייה בגלריה
זירת הירי במכולת בשפרעם
זירת הירי במכולת בשפרעם
זירת הירי במכולת בשפרעם
5 צפייה בגלריה
זירת הירי במכולת בשפרעם
זירת הירי במכולת בשפרעם
המכולת בשפרעם, שם נורה בן 43
הירי אמש בשפרעם ובכפר קרע בא בהמשך ישיר לאובדן השליטה בפשיעה ברחבי הארץ. מתחילת השנה נרצחו 139 בני אדם בחברה הערבית. אתמול בלילה נרצח ביריות עבד חסונה (38) בבית ברחוב החלוץ בלוד, והמשטרה פתחה בחקירה. זמן קצר קודם לכן מת מפצעיו אסעד מחמוד אגברייה (היקל), גבר בשנות ה-50 לחייו, לאחר שנורה בשבת בכפר עארה כשהיה ברכב מסחרי במהלך עבודתו.
אסעד אינו הנרצח הראשון ממשפחתו. ב-2011 נורו למוות אחיו תאופיק (64) ושני אחייניו (בניו של תאופיק) - מחמוד (21) ואחמד (15). היום סיהאם אגברייה מאום אל-פחם, גיסתו של אסעד ואם המשפחה שחוותה מקרוב את הרצח לפני כ-12 שנים, מתקשה לעכל אובדן נוסף במשפחה.
מי ששוחח איתה אז, אחרי הרצח המשולש הנורא, הוא ראש הממשלה אז והיום - בנימין נתניהו, שהבטיח לה "לחזק את הסדר והחוק ביישובים הערביים". בשיחה עם ynet היום היא נזכרה בהבטחות שפיזר, ואמרה: "נתניהו הוא איש של הצגות. הוא דיבר רק בשביל להופיע בתקשורת. היו לו הרבה הבטחות באוויר. אם הייתי יהודייה הוא היה דואג לי ולא מוותר, אבל הממשלה גזענית והתוצאה היא רצח נוסף".
(צילום: ערוץ הכנסת)

לדברי סיהאם, "כמו נתניהו, גם המשטרה שכחה את התיק. הם רוצים שאנחנו נביא ראיות ונעבוד במקומם. אני כבר לא מצפה מהם לעצור את הרוצחים כי הם כשלו כמעט בכל התיקים. התעייפנו מהפשיעה ואף אחד לא שואל עלינו, זוכרים אותנו רק כשעוד מישהו מהמשפחה נרצח. אנחנו כבר לא יוצאים מהבית כי אנחנו לא יודעים אם נחזור".
נתניהו חזר לשלטון ב-29 בדצמבר האחרון, ומאז נרצחו כאמור 139 בני אדם בחברה הערבית מתחילת השנה - לעומת 111 שנרצחו בכל השנה הקודמת. מספר הרציחות שהמשטרה פענחה זניח.
בתחילת חודש יוני, נתניהו נפגש עם חברי כנסת מחד"ש-תע"ל ושוחח עימם על האלימות בחברה הערבית, ואף אמר שיערב את שב"כ בנושא, אך דיבורים לחוד ומעשים לחוד - והממשלה הנוכחית לא קידמה חקיקה ממשלתית אחת בנושא. הוועדה לביטחון לאומי, שבראשה עומד ח"כ צביקה פוגל מעוצמה יהודית - חבר מפלגתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר - קיימה דיון בעניין רק פעם אחת, וגם הוא ביוזמת ח"כ מירב בן ארי מיש עתיד שעמדה בראש הוועדה בכנסת הקודמת.