תושבי תל אביב לא מפחדים מהרקטות
(צילום: שמוליק דודפור)

ברקע מבצע "מגן וחץ", הרחובות הראשיים של תל אביב הבוקר (חמישי) היו דלילים מאנשים, והכבישים הפכו פחות פקוקים. גם לכל אורכה של הטיילת בעיר נראתה נוכחות דלילה, וותיקי העיר תיארו כי ההגעה למרכז העיר מדרומה בתוך רבע שעה הייתה מוזרה מאוד עבורם. עם זאת, למרות שניתן היה להרגיש את המתיחות הביטחונית אתמול בצהריים, נראה שהעיר חזרה לעצמה הבוקר, כפי שרק "מדינת תל אביב" יודעת.
בתי הקפה במרכז העיר היו עמוסים כהרגלם, ובעוד שחלק מבעלי העסקים אמרו כי חשו ירידה בעבודה מאתמול בשעות הצהריים, הבוקר העידו על "מיני חזרה לשגרה". גם במערכת החינוך לא נרשמו היעדרויות משמעותיות: בגני הילדים במחוז תל אביב של משרד החינוך נרשמה נוכחות של 81% מהילדים. בבתי הספר היסודיים נרשמו 60% נוכחות, 55% בבתי הספר העל-יסודיים ו-67% בחינוך המיוחד, וגורמים במשרד החינוך העידו כי לא מדובר בנתונים חריגים יתר על המידה.
3 צפייה בגלריה
לירון זמיר
לירון זמיר
"בסוף אנשים לא כל כך מפחדים". לירון זמיר
(צילום: שמוליק דודפור)
לירון זמיר, צעירה תושבת העיר, סיפרה כי שמעה את האזעקות אתמול בעת שהייתה בעבודתה בבר ברחוב דיזנגוף, והתלוננה על היעדר המיגון בדירות הישנות בעיר. "אני גרה בדירת שותפים ורוב הדירות באזור הן לא חדשות, בלשון המעטה, אז פחות רואים בהן ממ"דים. אם חס וחלילה קורה משהו אני פשוט רצה למטה ומתפללת שלא יקרה כלום".
עם זאת, לירון העידה כי היא בכל זאת חשה ביטחון. "גם הבומים של היירוטים של כיפת ברזל לא כל כך נעימים, אבל בסך הכל כן יש לי תחושת ביטחון. תראו את הרחוב, את בתי הקפה המלאים. בסוף אנשים לא כל כך מפחדים".
3 צפייה בגלריה
איתי טננבאום
איתי טננבאום
"הרבה תיירים ביטלו, אבל המצב מפחיד פחות למי שכבר בארץ". מדריך הטיולים איתי טננבאום
(צילום: שמוליק דודפור)
3 צפייה בגלריה
דליה פלג
דליה פלג
"יושבת בדיזנגוף במדינת תל אביב, אבל ליבי עם הדרום". דליה פלג
(צילום: שמוליק דודפור)
תושבת תל אביב דליה פלג סיפרה כי גם היא לא חשה שינוי משמעותי בשגרה, חרף השיגורים לעבר המרכז: "לא מרגישים את מה שקורה בדרום, ממש לא". פלג הוסיפה כי "אני מאמינה שהמצב ישתפר אחרי הפעולות של צה"ל ברצועת עזה, ושכוח ההרתעה יבוא לידי ביטוי. אני יושבת בדיזנגוף במדינת תל אביב, אבל ליבי עם הדרום".
האזעקות אתמול תפסו את מדריך הטיולים איתי טננבאום כשהיה בדרכו לתל אביב. הוא סיפר ל-ynet כי המבצע השפיע מאוד על עבודתו. "הרבה אנשים מבטלים את הגעתם לארץ. המצב נראה הרבה יותר גרוע מבחוץ מאשר מבפנים ולכן הם מבטלים". טננבאום הוסיף: "אני רגיל לזה אז התחושות הן בסדר גמור, אפילו לא מפחיד כי אנחנו נמצאים באזור המרכז. אם הייתי באזור שדרות כמובן היה הרבה יותר מפחיד, אבל אפילו תיירים שנמצאים בישראל פחות מפחדים עכשיו בהשוואה למי שבחוץ לארץ".