דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אישר הערב (חמישי) רשמית שכטב"ם חיזבאללה פגע אתמול ישירות בבלון התצפית הגדול, "טל שמיים", ליד צומת גולני. "בגבול הצפון, תקפנו במהלך הלילה מתחם של אתרי ייצור ואחסון של אמצעי לחימה, ששייך לפרויקט דיוק הטילים של חיזבאללה בתגובה לירי לאתר הצבאי שנמצא סמוך לצומת גולני - ופגע בבלון שהיה על הקרקע כחלק מתהליכי קליטה מבצעית של הבלון", אמר תא"ל הגרי.
הצהרת דובר צה"ל, הערב
(צילום: דובר צה"ל)

"אין נפגעים ואין פגיעה ביכולת בניית התמונה האווירית של צה"ל במרחב", הוסיף. "צה"ל פועל נגד כלי הטיס הבלתי מאוישים של חיזבאללה ונגד האיום האווירי בכל הגבולות. חשוב שאזרחי ישראל ידעו, חיל האוויר הישראלי מיירט אחת לכמה ימים כלי טיס בלתי מאוישים שחודרים למרחב, לא רק מלבנון - מעיראק, מסוריה, מתימן, בכל גבולות המדינה".
אחרי יום נוסף של לחימה בגבול הצפון, אמר תא"ל הגרי: "במהלך היום תקפנו מטרות חיזבאללה נוספות בדרום לבנון וחיסלנו חוליית מחבלים, פעילי מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של חיזבאללה, שהיו בדרכים לבצע פיגוע טרור. במהלך היום נורו רקטות משטח לבנון לישראל, כטב"ם נפץ חמוש התפוצץ במרחב מטולה, כתוצאה מכך נפצע לוחם באורח קשה ושני לוחמים נוספים באורח קל. הם פונו לקבלת טפול רפואי ומשפחותיהם עודכנו".
מערכת "טל שמיים", שהאתר שבו היא מוצבת נפגע אמש, מיועדת לגילוי והתרעה של איומים מתקדמים בצפון הארץ. המערכת, שמורכבת בתוך בלון ענק, פותחה במשך שנים בשיתוף פעולה ישראלי ואמריקני, ונחשבת לאחת הגדולות מסוגה בעולם. המערכת פותחה במסגרת תוכנית משותפת של מנהלת "חומה" יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים וכוללת תשתית אווירית שפותחה על-ידי חברת TCOM האמריקנית.
1 צפייה בגלריה
בלון תצפית "טל שמיים"
בלון תצפית "טל שמיים"
אתר בלון התצפית "טל שמיים". ארכיון
(צילום: Christopher Furlong/Getty Images)
אתמול, כאמור, פגע כטב"ם חיזבאללה באתר, כטב"ם נוסף ששוגר לעבר טבריה יורט. בתגובה, חיל האוויר תקף בלבנון אתר לייצור דיוק רקטות וכלי טיס של חיזבאללה, ובצבא הגדירו זאת כ"תקיפה משמעותית".
רשת "אל-מיאדין", המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי נורו 14 טילים לאזורים שהותקפו בעומק לבנון, באזור בעלבכ. עוד דווח על תקיפה באזור העיירה א-נבי שית באל-בקאע שבעומק לבנון, כ-82 קילומטרים מהגבול עם ישראל. הדיווחים על התקיפה בעומק לבנון הגיעו במהלך הלילה, שעות ספורות אחרי נפילת הכטב"ם באזור טבריה. סוכנות הידיעות הלבנונית "יוניוז" דיווחה כי בוצעו יותר מ-10 תקיפות אוויריות באזור המזרחי של הרי הלבנון, ממזרח לבעלבכ.