תיעוד דרמטי: רגעי פיצוץ הגז במאפייה באשקלון

גבר כבן 50 נהרג בפיצוץ גז שאירע בצהריים (יום ראשון) במאפייה ברחוב אלי כהן באשקלון. כוחות המשטרה, בהם חבלנים וחוקרי מז"פ, פועלים בזירה. בתיעוד רגעי הפיצוץ נראה שהאירוע התרחש שניות בודדות אחרי ששני ילדים עברו במקום - ואז קיר המאפייה התרסק ושבריו עפו לכל עבר.
הדיווח על הפיצוץ התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש בשעה 13:44. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו לגבר טיפול כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית, אך נאלצו מאוחר יותר לקבוע את מותו.
מקסים, שעובד באחת החנויות הסמוכות למאפייה, היה עד לפיצוץ. "היה פיצוץ חזק, ראיתי אבנים ואבק בחלונות, פחדתי שהחלונות שלי גם יישברו. יצאתי, ראיתי אנשים יוצאים משם, הבאתי לאנשים מים", הוא סיפר. "אחרי חצי שעה, 20 דקות, ראיתי מישהי, היו צרחות". הוא הוסיף כי חצי שעה לפני הפיצוץ הוא היה במאפייה. "קניתי שם, אנחנו כולם חברים, מכירים אחד את השני".
תיעוד מזירת הפיצוץ באשקלון
(צילום: רועי עידן, תיעוד מבצעי מד"א)

2 צפייה בגלריה
זירת הפיצוץ באשקלון
זירת הפיצוץ באשקלון
זירת הפיצוץ באשקלון
(צילום: רועי עידן)
2 צפייה בגלריה
זירת הפיצוץ באשקלון
זירת הפיצוץ באשקלון
כוחות ההצלה בזירה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
בחודש שעבר נהרג בעל פיצרייה בבאר שבע לאחר ששאף פחמן חד-חמצני במקום, באירוע שנחשד בתחילה כדליפת גז. 17 בני אדם נוספים נפגעו בתקרית באורח קל עד בינוני. בעל הפיצרייה, חיים אטיאס (66), נהרג לאחר שככל הנראה הטאבון בפיצרייה פלט פחמן חד-חמצני לתוך המסעדה, ומכיוון שמדובר בגז ללא ריח - המבקרים לא ידעו זאת. "זה קורה בשנייה אחת", הסבירו בכיבוי. בנו של אטיאס, מישה, נפגע בתקרית גם הוא.
בחודש אפריל תושבת קריית טבעון בשנות ה-70 לחייה נפצעה באורח קשה לאחר שבלון גז התפוצץ בביתה, ככל הנראה לאחר דליפת גז. הפיצוץ הסב לבית נזק כבד, והאישה שהתגוררה בבית לבדה פונתה לבית החולים רמב"ם בחיפה לצורך קבלת טיפול רפואי.