פיצוץ כטב"מ בתל-אביב לא אמור להיות חמור יותר בעינינו מאשר פיצוץ בחורפיש שבגבול לבנון - אבל ככה זה נתפש בעיני אויבינו. כלי הטיס מתוצרת איראן, במימון שלהם, בהכוונתם (אין דרך שהחות'ים יעשו זאת לבדם) ובהוראתם עשה את דרכו באין מפריע עד לבניין שעליו התפוצץ, בסמוך לסניף התל-אביבי של השגרירות האמריקאית. דיירי הבניינים בטהרן רגועים לחלוטין.
נתניהו וחברי הקבינט יכולים אולי לדבר כאילו שהם מבינים מה קורה ומה הם עושים, אבל בפועל כל קוף בספארי היה עושה זאת טוב יותר
כשמנסים להבין את ההיגיון מאחורי מדיניות הממשלה, עולה על הדעת ניסוי שנערך לעיתים ומוכיח שבחירתם של קופים במניות טובה יותר מבחירתם של מנהלי תיקים המתיימרים להיות מומחים: תיקי ההשקעה של הקופים משיגים פעם אחר פעם תשואה גבוהה יותר משל המנהלים. נתניהו וחברי הקבינט יכולים אולי לדבר כאילו שהם מבינים מה קורה ומה הם עושים, אבל בפועל כל קוף בספארי היה עושה זאת טוב יותר. בשביל לאבד כליל את ההרתעה, לא צריך אנגלית מצוחצחת ותנועות ידיים שנרכשו אצל מיטב המורים למשחק. בשביל זה לא צריך גם ארבעה שופרות, שלושה מעונות, שני בני משפחה מטורפים, וכנף ציון מקורקע אחד. בשביל כישלון קולוסלי כזה מספיק רק קוף קטן אחד.
הכלל שקבעו האיראנים, ושעל פיו בוחרת משום מה ממשלת ישראל להתנהל, הוא פשוט. הם מקיפים אותנו בטבעת אש, מחמשים, מממנים ונותנים פקודות לעושי דברם. ישראל בוערת מירי השלוחים, והאיראנים לרוב לא יורים מארצם (אבל גם כששיגרו משטחם 300 טילים וכטב"מים התגובה הייתה רופסת). מול זה, אנחנו רשאים להגיב באש רק נגד שלוחיהם, וגם זה באופן מוגבל. לאיראנים לא אכפת שימותו עזתים, לבנונים, עיראקים או תימנים - אבל הם ממש לא רוצים אש ונפגעים בעריהם.
תיעוד חדש מפגיעת הכטב״ם הלילה בתל אביב
למה, למען השם, ממשלת ישראל פועלת על פי הכללים האיראנים? אתם לא מבינים שהכללים הללו טובים להם ורעים לנו? ירי על תל-אביב אולי יביא סוף סוף תגובה נגד התימנים, אבל איפה הייתם בכל תשעת החודשים שבהם יורים על אילת? התעוררתם? ואתם עדיין לא מבינים שתגובה בתימן לא מזיזה לאיראן?
צודק אביגדור ליברמן: טילים קטלניים, מדויקים ובכמות אדירה נחוצים לנו מאוד. זה היה חוסר אחריות לבזבז שנים בשלטון ולא לדאוג לזה. אש בערי ישראל - לאו דווקא בתל-אביב, גם בשדרות, קריית-שמונה, חורפיש או אילת - צריכה לגרור אש בערי איראן. ואם אתם מעדיפים לא לירות משטח ישראל, אז תדאגו שהאש תשוגר ממקומות אחרים. זה לא כזה מסובך.
מספיק עם הרפיסות ואוזלת היד. זה לא עניין של שמאל וימין - זה להיות בעל עמוד שדרה או להיות סמרטוט. לא קונים שקט עם חולשה, לא משיגים ביטחון עם הכלת טרור או עם תשלום פרוטקשן למחבלים. נתניהו, קרא את "הטרור: כיצד יוכל המערב לנצח" ואת "מקום תחת השמש". כל זה כתוב שם. שכחת מה בעצמך כתבת? או שזה אף פעם לא ממש עניין אותך, ורק היה נכון פוליטית?
זה נורא, אבל זו האמת: הגענו למקום כל כך נמוך, שעַם הספר ומדינת היהודים החכמים מונהגת על ידי חבורה שהחלטותיה גרועות מאלה שהייתה מקבלת חבורת הקופים בחי-פארק קריית-מוצקין.