פלסטיני בן 36 נעצר בחשד כי במשך שמונה שנים התחזה לעורך דין מעזה, ביצע עבירות פליליות בישראל, וריצה מאסרים בפועל בכלא תחת שמו של עורך הדין. כעת בודקים במשטרה האם השם שמסר להם בחקירתו החדשה הוא אכן שמו האמיתי.
הפרשה החלה אי אז בשנת 2014, אז על פי החשד הוא גנב מסמך מזהה של עו"ד מוחמד בלאל מעזה. עם המסמך הזה הוא שהה בישראל והחל להתחזות לעו"ד בלאל. גם כעת הוא שוהה בכלא, לאחר שנשפט למאסר עד שנת 2024 - תחת זהותו של אותו עורך דין.
החקירה החלה לאחר שבלאל הבין שאדם בישראל מתחזה אליו, וביקש להתלונן במשטרת ישראל. חוקר משטרתי נסע עד גבול הרצועה, גבה ממנו עדות מפורטת ומסודרת ואז נפתחה חקירה בחשד כי במשך שנים החשוד למעשה השתמש בזהות הגנובה.
1 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה אסיר סוהר בית סוהר כלא
אילוס אילוסטרציה אסיר סוהר בית סוהר כלא
פלסטיני נכנס בזהות גנובה לכלא, עורך הדין מעזה גילה זאת לאחר שמונה שנים
(צילום: shutterstock)
החוקרים החלו לבדוק את פרטי עו"ד בלאל וגילו כי אכן יש אדם עם השם הזה בישראל - וכי הוא מרצה מאסר בפועל בכלא בדרום. החוקרים עצרו אותו והוא הובא לחקירה בתחנת משטרה. בחקירתו הוא הכחיש תחילה את המיוחס לו, אך לאחר מכן הודה בהתחזות. החשוד הוסיף וטען בחקירתו כי שמו האמיתי הוא עלי עביד, והוא פלסטיני תושב השומרון.
במשטרה עדיין לא בטוחים האם אכן מדובר בעלי עביד, או שמדובר בזהות נוספת שאותה בדה. הפעם הם לקחו ממנו טביעות אצבע ודגימות DNA בניסיון לברר את זהותו האמיתית. בנוסף במשטרה אוספים את כל התיקים הפליליים של החשוד בהם נעצר והורשע כדי לחקור אותם שוב, הפעם תחת שמו.
בסיום חקירתו הוא נעצר בחשד לביצוע עבירות של התחזות לאדם אחר במטרה להונות וכניסה וישיבה בישראל בניגוד לחוק. היום הוא הובא לבית משפט השלום בפתח תקווה, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בארבעה ימים. בדיון טען סנגורו, עו"ד פאדי חמדאן, כי מרשו נעצר מבלי שהמשטרה ביקשה קודם לכן מבית המשפט צו מעצר. עוד טען כי מרשו אסיר בכלא ובממילא הוא לא יכול לברוח וביקש לשחררו.
השופט שמעון שטיין קבע בהחלטה כי התרשם שפעולות החקירה שהמשטרה מבקשת לבצע הן טכניות בלבד, שאינן ניתנות לשיבוש ואין כל בעיה לבצען בזמן שהחשוד מרצה את עונשו. השופט קיבל את בקשת הסניגור, דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצר החשוד והורה לשחררו ללא תנאי חזרה לכלא.