2 צפייה בגלריה
בסיס צנובר
בסיס צנובר
רכב משטרתי בכניסה לבסיס צנובר ברמת הגולן
(צילום: אביהו שפירא)
אחד מבין ששת החשודים שנעצרו בשבוע שעבר בחשד למעורבות בגניבת הענק ממחנה האימונים "צנובר" שברמת הגולן חשוד גם כי השליך בקבוק תבערה לעבר ביתו של חוקר בכיר בימ"ר צפון של המשטרה. כך הותר אמש (רביעי) לפרסום. התקרית אירעה לפני כמה חודשים, ושאר פרטי החקירה אודות אירוע הגניבה אסורים לפרסום.
מחנה האימונים "צנובר" שברמת הגולן נפרץ בשבוע שעבר, בלילה שבין שישי לשבת, ותחמושת רבה נגנבה ממנו. במהלך הלילה בוצעו ספירות מלאי בבונקרים בבסיס, ועלה כי ישנו חוסר של כ-70 אלף קליעי 5.56 מ"מ לנשק קל, וכ-70 רימוני מטול נפיץ. לא נגנבו כלי נשק מסוג אחר. כוחות צה"ל, משטרה ומג"ב ערכו סריקות באזור אחר התחמושת שנגנבה.
גניבת הענק מהבסיס בגולן - יוסי יהושוע עם הפרטים
(צילום: אבי חי)

במוצאי השבת המשטרה עצרה שישה תושבי טובא-זנגרייה, בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, בחשד למעורבות בגניבת הענק. המשטרה מסרה כי שוטרי מחוז צפון עצרו את החשודים בשטח מיוער סמוך למועד הגניבה, ובית המשפט האריך את מעצרם מאז. מידע מודיעיני שהתקבל הוא שהביא לגילוי בשעת לילה של גניבת התחמושת, ורק לאחר הדיווח המודיעיני שהתקבל נעשתה ספירת המלאי בבונקרים של הבסיס, שבה התגלה החוסר בתחמושת. חקירת האירוע, שבה לוקחים חלק שב"כ, משטרת ישראל ומצ"ח, נמצאת כאמור תחת צו איסור פרסום.
מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, הורה להקים ועדת מומחים ש"תתחקר ותבדוק את כלל הגורמים והכשלים שאפשרו את אירוע גניבת התחמושת ממחנה צנובר", לשון ההודעה. בראשות הוועדה יעמוד אלוף-משנה מיקי שרביט. ממצאי התחקיר, כך נמסר, יוצגו למפקד הפיקוד בתוך כחודש.
החיפושים אחר החשודים
(צילום: דוברות המשטרה )

2 צפייה בגלריה
החיפושים אחר הפורצים בבסיס צנובר, רמת הגולן
החיפושים אחר הפורצים בבסיס צנובר, רמת הגולן
(צילום: דוברות המשטרה)
רק בחודש שעבר פרסם דובר צה"ל שבפריצה למחסני אמצעי לחימה בבסיס שדה תימן בדרום הארץ, של חטיבת גבעתי, נגנבו קרוב ל-30 אלף כדורים של רובים ושל מאג. מדובר בבסיס שאירעו בו כבר מקרי פריצה בהיקפים כאלו בעבר, וזאת על אף שהושקעו עשרות מיליוני שקלים באבטחתו.
שלושה שבועות קודם לכן לוחמות צה"ל מחיל התותחנים סיכלו ניסיון פריצה לבסיס צבאי ברמת הגולן לאחר שהבחינו בשני אזרחים מסתובבים בשטח מחנה קרן - ועצרו אותם. הלוחמות זיהו שני גברים שהסתובבו בבסיס ואדם נוסף שממתין ברכב מחוץ למחנה, ופתחו בנוהל מעצר חשוד.
במשטרה אמרו אז כי שלושת החשודים, בהם פלסטיני מחברון, תושב מזרח ירושלים ועובד זר מתאילנד שמתגורר בירושלים, הועברו לחקירה לשם חקירת נסיבות הפריצה. לפי החשד, שני הפלסטינים זחלו מתחת לגדר בפינה נסתרת של הבסיס, והסתובבו בתוכו בחיפוש אחר תחמושת, כלי נשק או ציוד צבאי אחר.