צה"ל לקח אחריות על תקיפה ממוקדת היום (שלישי) בדאחייה של ביירות ואישר אחר כך כי פואד שוכר חוסל בתקיפה, ומזכיר הממשלה יוסי פוקס הנחה את השרים: "על פי הנחיית ראש הממשלה אין להתייחס לתקיפה בביירות, עד להודעה חדשה". הקבינט המדיני-ביטחוני הסמיך את ראש הממשלה בנימין נתניהו להחליט על אופי ועיתוי הפעולה, שהגיעה בתגובה לרצח 12 הילדים והנערים שנפגעו מרקטה במג'דל שמס.
עד כה מעולם לא הביאו סיכולים ממוקדים לדיון בפורום רחב בשל החובה לשמור על סודיות מירבית, מה שמתכתב עם הסמכת נתניהו. בתוך כך, ב-CNN דיווחו מפי מקור כי ישראל עדכנה את ארה"ב בתקיפה, לפני שקרתה.
3 צפייה בגלריה
נתניהו בזמן התקיפה בלבנון
נתניהו בזמן התקיפה בלבנון
נתניהו בלשכתו, הערב
(צילום: דוברות רה"מ)
התקיפה בדאחייה בביירות
(צילום: רויטרס)

צה"ל אישר כאמור כי המחוסל הוא בכיר חיזבאללה פואד שוכר, המכונה "חאג' מוחסן". מדובר בחיסול המשמעותי ביותר במלחמה בצפון - מקביל לראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף בעזה - ולמעשה האיש הקרוב ביותר לנסראללה. בפועל, הוא השני בחשיבותו בארגון, וגם המפקד על כל המערכים האסטרטגיים של חיזבאללה. קשה לחזות בינתיים כיצד ארגון הטרור השיעי יגיב.
במהלך ישיבת הקבינט שהסמיכה את ראש הממשלה ושר הביטחון לא נמסר לשרים מה תהיה הפעולה ולא דובר על סיכול ממוקד. היועמ"שית אמרה שאם התגובה עלולה להוביל למלחמה יש לכנס את הקבינט זמן קצר קודם לאשר את הפעולה. נתניהו אמר שאם יחשוב שהתגובה עלולה להוביל למלחמה, הוא יכנס את הקבינט בהתרעה קצרה. בסופו של דבר נתניהו לא כינס קבינט והשרים גם לא עודכנו לפני בגלל שמדובר בסיכול ממוקד.
בהמשך התייחס גם הבית הלבן לתקיפה, ובהודעה רשמית נמסר כי "ארה"ב לא מאמינה שמלחמה בין חיזבאללה לישראל היא בלתי נמנעת".
3 צפייה בגלריה
פואד שוכר חאג' מוחסן
פואד שוכר חאג' מוחסן
פואד שוכר, "חאג' מוחסן", שלפי הדיווח היה היעד לתקיפה
3 צפייה בגלריה
משרד תיאום של חיזבאללה ומשמרות המהפכה של איראן הותקף בלבנון
משרד תיאום של חיזבאללה ומשמרות המהפכה של איראן הותקף בלבנון
לפי הדיווחים: זה המבנה שהותקף בביירות
למרות הנחיית מזכיר הממשלה שר הביטחון יואב גלנט מיהר להגיב לתקיפה, והיה הראשון - אך לא האחרון. הוא פרסם ברשת X, בעברית ובאנגלית, כי "חיזבאללה חצה את הקו האדום", והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פרסם: "כל כאלב ביג'י יומו".
מוקדם יותר היום אזרח נהרג מפגיעה ישירה של רקטה בקיבוץ הגושרים שבגליל העליון, שלושה ימים אחרי הטבח, ובצפון זעמו ראשי הרשויות והתושבים על העיכוב בתגובה לחיזבאללה - שהגיעה הערב.
אתמול דיווחנו כי במערכת הביטחון המתינו להזדמנות המבצעית לתקיפת התגובה, שכאמור הגיעה הערב. היא אושרה שלשום בקבינט המדיני-ביטחוני, יומיים לאחר הטבח, ועם שובו של ראש הממשלה מארה"ב. יעד התקיפה הוחלט גם הוא בצמרת הישראלית, והובא לאישור הקבינט.
בביקור ניחומים שקיים אתמול גלנט במג'דל שמס, הוא אמר כי "אנחנו נעשה הכול כדי להחזיר את הביטחון ולתת לחיים להמשיך כמו שצריך. חיזבאללה ישלם מחיר על הדבר הזה - המעשים שלנו ידברו". גם נתניהו, שביקר אתמול ביישוב הדרוזי, אמר כי "מדינת ישראל לא תעבור ולא יכולה לעבור על כך לסדר היום. תגובתנו בו תבוא, והיא תהיה קשה".