חוסר אחריות, וחוסר רגישות: העיתון החרדי "יתד נאמן", מהביטאונים הרשמיים של מפלגת יהדות התורה, דיווח הבוקר (חמישי) על התקרית הקשה שבה נהרגו חמישה לוחמי צה"ל מירי טועה בג'באליה - שעות לפני שפרטיה הותרו לפרסום.
1 צפייה בגלריה
שער העיתון יתר נאמן - פרסמו את שמות החיילים ההרוגים לפני שהותר לפרסום
שער העיתון יתר נאמן - פרסמו את שמות החיילים ההרוגים לפני שהותר לפרסום
שער העיתון "יתד נאמן", הבוקר
(צילום: מתוך העיתון יתד נאמן)
עורכי "יתד" חששו ככל הנראה כי הפרטים יותרו לפרסום באופן מסודר במהלך הלילה או בשעות הבוקר המוקדמות, אחרי ירידת הגיליון לדפוס, ובחרו להפר את איסור הפרסום שהוטל על-ידי צה"ל. יש לציין כי בשעת הפרסום לא הייתה ודאות כי משפחות ההרוגים - ושמונת החיילים שנפצעו לצידם בתקרית - עודכנו על מצב יקיריהן.
הביטאון בחר להקדיש את הכותרת הראשית בעיתון לדיווח, שבשעה זו עוד נשען על שמועות לא מבוססות ועל מידע שאינו רשמי, בניגוד גמור למקובל בכלי התקשורת הממוסדים ואף ברשתות החברתיות. תחת הכותרת "עזה מדממת: צנזורה מלאה עד לסגירת הגיליון", נכתב על "אירוע רב נפגעים" שלא הותר לפרסום. עם זאת, ב"יתד" נמנעו מלפרט את מצב החיילים הנפגעים ואת מספר ההרוגים והפצועים, והוסיפו כי מקור המידע הוא "דיווחים אזרחיים על פינויים מוסקים".
בהרחבת הידיעה נכתב: "הקרבות בעזה ממשיכים לדמם. ברפיח ובג'באליה נמשכה גם אתמול הלחימה הקשה ותושבים רבים באזור הדרום דיווחו על תנועה ערה של מסוקים שיצאו מעזה והגיעו לבתי חולים בישראל. נכון לשעת סגירת הגיליון טרם הותרו לפרסום פרטים נוספים מהאירוע הקשה שככל הנראה מתרחש ברצועה".
ב"יתד נאמן" הגיבו לפרסום: "אנחנו לא עברייני צנזורה".